سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 6965
  • انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری
    انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری

    انتشار کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ،کتاب مدیریت بحران ویژه مدیران شهری با تلاش این سازمان و با هدف تجمیع مباحث نظری ، کاربردی و اطلاعات پایه و ضروری زیر مجموع مدیریت بحران‌ها و حوادث طبیعی ، با تاکید بر افزایش آمادگی مدیران حوزه مدیریت شهری در ۲ جلد منتشر شد.
    این کتاب، ضمن پرداختن به کلیات و مباحث نظری ، به طور خاص به ساختار‌ها و اقدامات انجام شده در شهر تهران نیز پرداخته است که با نگاهی راهبردی ، برای فعالان حوزه مدیریت بحران در دیگر کلانشهر‌ها نیز قابل استفاده و بهره برداری خواهد بود.
    جلد اول این کتاب در هشت فصل مانند ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، مخاطرات طبیعی شهر تهران ، اصول و مبانی ایمنی ، آشنایی با نرم افزار‌ها و سامانه‌های مدیریت بحران شهر تهران ، مدیرت بحران و رسانه ، تالیف و منتشر شده است.
    جلد دوم این کتاب در هفت فصل تالیف شده است و به اصول و مبانی سامانه فرماندهی سانحه ، مباحث برنامه ریزی عملیات جستجو و نجات و اسکان اضطراری در زلزله و استاندارد‌های برنامه ریزی اسکان اضطراری ، اصول و مفاهیم شهرسازی مرتبط با مدیریت بحران ، جایگاه مدیریت محله در فرایند مدیریت بحران شهر تهران و شرح وظایف سازمان‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران شهر تهران و همچنین نمونه‌هایی از تجارب مدیریت بحران شهر تهران ازجمله گزارش اقدامات اولیه در سانحه پلاسکو و فرونشست شهران می‌پردازد.
    در فصل هفتم جلد دوم ، مقدمه‌ای بر برنامه ریزی و برنامۀ عملیات اضطراری در مدیریت بحران ارائه شده است که ضمن بیان اصطلاح شناسی و مروری بر واژگان تخصصی این حوزه، برنامه ریزی عملیات و مراحل تهیه و تدوین برنامه شرایط اضطراری به تفصیل عنوان شده است.
    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مقدمه جلد اول این کتاب آورده است: آماده سازی و به روز نگهداری محتوای آموزشی جامع ، ویژه آمادگی مدیران ارشد شهری در مواجهه با بحران‌های طبیعی ، مستلزم دقت و تلاشی مداوم است.
    رضا کرمی محمدی در این مقدمه ابراز امیدواری کرده است که با ارائه نقطه نظرات و بازخورد‌های کارشناسی مدیران همکار و اساتید حوزه‌های مرتبط ، مشارکت سازمان‌های تخصصی و حمایت و همکاری مدیران مجموعه مدیریت شهری ، در تکمیل و ارتقاء این مجموعه توفیق یابیند.


    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *