پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 1192
  • ایده برج معلق دبی

    ایده برج معلق دوبی

    طرح عجیب آسمانخراش به شرکت  معماری Clouds Architecture Office  تعلق دارد که پیش از این نیز طرحی برای ساخت خانه در مریخ  و احداث شهری روی ابر را نیز ارائه کرده بود. در این طرح از سیستم «پشتیبانی جهانی اوربیتال» استفاده می شود که در آن یک کابل بسیار قدرتمند آسمانخراش را به سیارکی متصل می کند که به نزدیکی زمین آورده شده است. البته در این میان کارشناسان معتقدند شکار یک سیارک در آسمان کار ساده ای نیست اما به عقیده شرکت سازنده Analemma این ایده به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد. به گفته شرکت چون آسمانخراش از آسمان آویزان است، می توان آن را در هر نقطه ای از جهان ساخت و به مقصد نهایی ارسال کرد.  براساس طرح مذکور آسمانخراش Analemma در دبی ساخته خواهد شد زیرا علاوه بر آنکه این شهر به تخصص در ساخت آسمانخراش مشهور است، هزینه ساخت آن در دبی یک پنجم  نیویورک است.

    شرکت “کلاودز آرچیتکتور آفیس” اعلام کرد برج مدنظر این شرکت که “برج آنالیما” نام خواهد گرفت، به وسیلۀ کابل های بسیار قوی، از سیارکی نزدیک به زمین آویزان خواهد شد و در مداری هم سو با زمین قرار خواهد گرفت تا وضعیتی سیار پیدا کند و ساکنان آن بتوانند سفری روزانه در نیمکره های شمالی و جنوبی زمین داشته باشند. به نوشتۀ وبگاه شبکۀ سی.ان.ان، “اوستاب روداکیویچ” طراح این برج گفت: این برج می تواند از مواد سبک و سخت مانند الیاف کربن و آلومینیوم ساخته شود. وی افزود: این طرح، نیازمند پیشرفتی چشمگیر در مهندسی کابل هاست تا قدرت لازم برای وارونه نگهداشتن ساختمان را داشته باشند. برای تامین انرژی این ساختمان از صفحه های باتری خورشیدی در فضا استفاده خواهد شد و از ابرها و باران ها برای شبکۀ آب و فاضلاب ساختمان استفاده خواهد شد. بخش زیرین این برج، که نزدیک ترین بخشِ آن به زمین خواهد بود، به دفاتر اداری اختصاص خواهد یافت. این ساختمان، بهترین راه حل برای در امان ماندن از سیل و زلزله و امواج سونامی خواهد بود، زیرا هیچ تماسی با زمین نخواهد داشت. بخش بالایی برج، ۱۰۰۰ متر از زمین فاصله خواهد داشت و سرعت سفرهای آسمانی آن به ۴۸۲ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این شرکت در وبگاه رسمی خود نوشت: طراحی نوین برج معلق در هوا، امکان ساختِ آن را در هر جای جهان فراهم می سازد، آن گاه پس از ساخت، برج به جایگاه اصلی خود منتقل خواهد شد. پیشنهادِ شرکت برای مکان این برج، دبی است که به ساخت برج های بلند در جهان معروف است. این برج، از هشت مسیر از فراز برخی از شهرهای بزرگ جهان در نیمکره های شمالی و جنوبی می گذرد که از میان آن ها می توان به نیویورک، هاوانا، آتلانتا و پاناما اشاره کرد.

    برج معلق دبی  

     

     

     



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *