شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 2180
  • بازار

    بازار، ویترین شهر برای جذب گردشگر است

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و رئیس نظارت بر بازار استان با اشاره به اهمیت اصناف و نقش حساس آن در اقتصاد کشور گفت: بازار و صنوف با ظرفیت و پتانسیلی که در خود دارد، به عنوان ویترین شهر برای جذب گردشگر است.
    به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا، فرهاد دلق پوش در چهارمین جلسه کمیسیون نظارت افزود: ساماندهی اصناف به ویژه دستفروشان باید در دستور کار و اولویت اتاق اصناف باشد.
    وی با یادآوری اینکه بخش سیاست گذاری و نظارت عالیه بر فعالیت صنوف و بازار نیز بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضای کمیسیون نظارت استان می باشد،اظهار کرد: اتاق اصناف باید با تمام توان مدیریت بازار و ساماندهی و هدایت آن را در راس برنامه خود داشته باشد.
    وی با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ گردشگری از استان های گردشگر پذیر می باشد، گفت: با این رویکرد ضمن عدم توجه و نگاه صرفا صنفی بایستی با پدیده تخلف از محدوده های ملکی و تعرض پیاده روها برخورد کرد و بازاریان و سایر کسبه را موظف به رعایت مقررات نماییم و این الگو به سایر شهرستان ها نیز تسری داده شود.
    دلق پوش در ادامه، به وضعیت کنونی دست فروشان اشاره و بیان کرد: باید ضمن ساماندهی دستفروشان به وضعیت معیشتی آنان نیز توجه داشت و محلی را متناسب با شأن استان برای استقرار و جهت امرار معاش آنان در نظر گرفت تا بتوانند محصولات و تولیدات محلی و بومی خود را به صورتی جذاب و نظام مند عرضه کنند.
    رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان خاطرنشان کرد: باید تصمیم گیری درست و هوشمندانه داشت تا بتوانیم برای رفع موانع خدمت رسانی و تسریع در ارائه خدمات در حوزه اصناف و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده گام درست و اصولی برداریم.
    وی مسئولیت و جایگاه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اعضای انجمن حمایت از مصرف کنندگان باید فعالتر از گذشته عمل کنند و در برابر تخلفات بایستند.
    وی اضافه کرد: همچنین انجمن جمایت از حقوق مصرف کنندگان بایستی بر اساس وظایف قانونی خود در نرخ خدمات و اقلام مصرفی دقت وافی و کافی داشته باشند و در این راستا از ظرفیت های قانونی خود به طور کامل استفاده کنند.
    دلق پوش در ادامه با تاکید بر ضرورت خالص فروشی صنف شیرینی فروشی ها تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، فروش شیرینی باید بصورت خالص باشد و قیمت ظرف یا کارتن را نباید از مشتری دریافت کرد در غیر اینصورت مصداق کم فروشی و تخلف محسوب می شود و برابر مقررات با واحد متخلف برخورد خواهد شد.
    وی در نظر گرفتن معیشت آحاد مردم را بنای قیمت گذاری ها در کمیسیون نظارت استان خواند و تاکید کرد: باید در تصمیمات کلان صنفی نرخ گذاری متناسب با نرخ تورم و کشش واقعی بازار باشد و سعی بر آن باشد که نرخ ها به نفع مردم تعدیل شود.
    وی بیان کرد: چنانچه اتحادیه ای درخواست افزایش نرخ داشت، دقیقاً کارشناسی شود و دلایل تحقیقی و تحلیلی آن مشخص و تابع فرآیند خاص نظارتی باشد.
    بیش از یکصد هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *