دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 12306
  • «حق به شهر» سرنخ فلسفی مهمی از عصر روشنگری دارد/ فراتر از تقسیم عادلانه شهر باید عمل کنیم
    تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های تفصیلی تحقق‌پذیر و عملیاتی در شورای شهر

    تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های تفصیلی تحقق‌پذیر و عملیاتی در شورای شهر

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، محمدرضا حیدری روز دوشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: طرح‌های تفصیلی شهر‌ها نقشه‌های توسعه شهر‌ها هستند و در مشهد نیز با توجه به گذشت ١۵ سال از تدوین آخرین طرح تفصیلی، از ابتدای شورای پنجم این مهم مورد توجه قرار گرفت.
    وی اضافه کرد: طرح جامع مشهد به دلیل مشکلات خاص طرح و ١٨٠ مورد اختلاف، در شورای چهارم ابلاغ نشد و ما در شورای پنجم با مدیران شهرسازی توافق کردیم بخشی از ایرادات برطرف شود و مابقی ایرادات در طرح‌های تفصیلی مرتفع شود و با این تعهد طرح جامع ابلاغ شد.
    رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همراهی لازم برای اصلاح ایرادات، ضروری است، اما در خصوص تعهدات، خلف وعده صورت گرفته است مثلا در طرح تفصیلی جنوب غرب، میزان تراکم سه و نیم طبقه مشخص شده که این موضوع مغایر با ظرفیت و جمعیت منطقه است.
    حیدری افزود: براساس داده‌های سال ۱۳۸۵ نمی‌شود طرح پنج ساله اجرایی کرد و از کمیسیون ماده پنج می‌خواهیم به نیاز‌ها توجه کنند و الزامات را به شورای عالی شهرسازی ارسال کنند تا در طرح‌ها بتوان به نیاز‌های مردم پاسخ داد و شهرداری هم باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.
    رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص فرا رسیدن روز کمک به جذامیان گفت: مکانی در سال ١٣٠١ در مشهد به این افراد اختصاص یافته است که هم اینک ٣٠ خانواده در آن محله ساکن هستند و باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بتوانیم وظیفه خود را نسبت به این افراد ایفا کنیم.
    او با اشاره به پیش رو بودن روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: تکریم خانواده‌های شهدا امری ضروری و حداقل وظیفه در قبال این چهره‌های ارزشمند و گرانقدر است.


    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *