جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 5208
  • تسهیل در دسترسی بر اطلاعات شهری راهی در جهت مدیریت بهتر امور شهر
    تسهیل در دسترسی بر اطلاعات شهری راهی در جهت مدیریت بهتر امور شهر

    تسهیل در دسترسی بر اطلاعات شهری راهی در جهت مدیریت بهتر امور شهر

    برزن نیوز: شهردار منطقه ۹ به همراه مدیران شهری منطقه، در راستای هوشمندسازی فرآیند دسترسی به داده‌های شهری و اجرای هرچه بهتر امور مرتبط، از مرکز آمار و رصد شهری تهران بازدید کردند.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید علی مفاخریان ضمن اهتمام به فعالیت رصد خانه شهر تهران در تجمیع اطلاعات شهری اذعان داشت: بستر سازی دسترسی به اطلاعات شهری با محوریت هوشمندسازی در حوزه های فناوری اطلاعات ضروری است چراکه دستیابی به این داده ها می تواند در برنامه ریزی های شهری به ما کمک کند.

    وی تصریح کرد: مدیران شهری برای تصمیم گیری در فضاهای اجرایی که پیرامون موضوعات مختلفی چون برف روبی، آبگرفتگی و جمع آوری پسماند است نیازمند دستیابی به اطلاعات دقیق هستند؛از این رو ارائه این اطلاعات در راستای مدیریت در نگهداشت فضای شهری که یکی از الویت های اصلی مجموعه شهری است می تواند بسیار موثر باشد.

    شهردار منطقه ۹ در ادامه به اطلاعات موجود در داشبورد شهری مناطق اشاره کرد و گفت: اطلاعات این داشبوردها می‌بایست روزانه و لحظه ای به روز شده و نواقص آن برطرف شود و اگر بتوانیم ورود اطلاعات آن را به دست شهروندان بسپاریم، قادر خواهیم بود اطلاعات به روز، مقطعی و لحظه ای از تغییرات و چالش های هر محله و منطقه را داشته و تصمیماتی سریع‌تر و بهتر اتخاذ شود.

    مفاخریان در ادامه بیان داشت: داده‌های بسیار ارزشمندی در رصدخانه تجمیع شده که مطمئناً می‌تواند در برنامه ریزی‌های شهری استفاده شود، اما برخی از داده‌هایی که مدیران شهری نیاز دارند اطلاعاتی است که در مواقع بحرانی استفاده می‌شوند یا داده‌هایی که باید درباره آن‌ها سریعاً چاره جویی کرده و برای رفع معضل اقدام کردکه در این راستا دسترسی به این‌گونه داده‌ها نیز بایست تسهیل شود.

    شهردار منطقه ۹ به کاربرد این اطلاعات در هوشمند سازی تاکید کرد و اظهار داشت: گره های ترافیکی موضوعی است که به صورت مستمر در داشبورد مدیریتی مشاهده می شود و برای تغییر در فضای شهری باید سیستم هوشمند هشدار داده و مدل سازی کند تا پیش از تغییر در فضای شهری موضوعات ترافیکی گزارش شود، از این رو در صورت در اختیار گذاشتن این ابزار، مدیران شهری می توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

    شایان ذکر است در پایان این نشست علاوه بر مرور داشبوردهای اطلاعاتی مربوط به مناطق و داده‌های گسترده آن بر تبادل داده‌ای میان شهرداری منطقه ۹ و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید شد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *