دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 11770
  • تصویب طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران
    تصویب طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

    تصویب طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: همه گیری کووید ۱۹ اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۹ دولت و شهرداری تهران داشته است، با توجه به تداوم شرایط ناشی از همه گیری و در پیش بودن تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضروری است بودجه ریزی در سایه کرونا به عنوان وجه تمایز بودجه سال ۱۴۰۰ با بودجه سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.
    او افزود: غفلت از این مهم در فرآیند بودجه ریزی سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویا پردازی بیدار شوند.
    فراهانی تصریح کرد: بودجه در بردارنده برنامه‌های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است، بر همین اساس ما در سال ۱۴۰۰ به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجراء در این سال هستیم.
    عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، بر بهبودتاب آوری شهر در برابر خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی، شیوع و همه گیری کرونا، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر نقش و مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری، ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به منظور نگهداشت شهر و تامین نیاز‌های شهروندان با تاکید بر هوشمند سازی، اصلاح فرآیند‌ها و بهبود روش‌ها و کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری اولویت دار از طریق مولد سازی دارایی‌ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق توجه به توسعه محلی با اجرای پروژه‌های محلی به منظور رفع مشکلات محلات تاکید کرده ایم.
    فراهانی ادامه داد: باید برای شهرداری سیاستگذاری اجتماعی در دستور کار قرار گیرد و براساس آن شهرداری در قالب «ایفای مسئولیت اجتماعی شهری» بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود را بازآرایی کند.
    او بیان کرد: حوزه‌هایی مانند توانمندسازی اجتماعی، مسکن اجتماعی و استیجاری، مشاغل غیررسمی، سلامت اجتماعی، بی‌خانمان‌ها، کارگران فصلی، کودکان کار، مهاجران، از حوزه‌های ضروری برای توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی شهری به شمار می‌رود که شهرداری باید با تسهیل گری زمینه حضور، اقدامات مشترک با حضور شرکت‌ها و موسسات غیر دولتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی را فراهم کند.
    طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با رای اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

     خانه پدری جلال آل احمد پاتوق معتادان متجاهر

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد واکنش نشان داد و از شهردار تهران خواست ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر تلاش کند.
    مجید فراهانی، در ادامه گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده است و تذکری در این خصوص به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می‌دهم.
    وی افزود: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است که متعلق به نسل حاضر و آینده است.
    فراهانی تاکید کرد: فرزندان ما به درستی انتظار دارند تا مهم‌ترین نماد‌های هویت ملی و محلی آنان را به نکویی حفظ و نگهداری کنیم و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.
    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل احمد همان جایی که این روشنفکر درد آشنای معاصر در آنجا زیست و زندگی کرد و به بالندگی رسید یکی از خانه‌های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد، اما پاتوق کارتن خواب‌ها شده است.
    فراهانی تصریح کرد: خانه‌ای که قرار بود خانه باستان شناسان ایران و روشنفکران دردآشنا باشد امروز معتادان آن را تخریب کرده اند و برای ایجاد گرما درب‌های اتاق‌ها را کنده اند و طعمه آتش در وسط اتاق‌ها می‌کنند و آن جا را مملو از زباله کرده اند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *