جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 6143
  • تصویب طرح توسعه و عمران ناحیه مرکزی استان همدان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

    مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان از تصویب طرح ناحیه مرکزی استان همدان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

    به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،” مهندس حسن ربانی ارشد ” اظهار داشت: استان همدان از سه ناحیه شمالی ،مرکزی و جنوبی تشکیل شده که ناحیه مرکزی علی رغم گذشت زمان نسبتاً زیاد از انعقاد قرارداد و تهیه آن و قرارگیری شهر همدان به عنوان مرکز استان در این ناحیه تاکنون تصویب نشده بود.

    وی افزود: با توجه به اینکه این طرح از جمله اسناد فرادست و هدایتگر دیگر طرح های شهری استان بالاخص مجموعه شهری و طرح جامع شهر همدان بوده و ضرورت داشت این طرح به تصویب برسد در اولویت اقدامات این اداره کل قرارگرفت.

    وی بیان کرد: با پی گیری ها و به روز رسانی های انجام شده توسط این اداره کل و استانداری همدان بالاخص مهندس عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، طرح ناحیه مرکزی استان در دستور کار جلسه مورخ ۹۸/۳/۲۰ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفت.

    مهندس ربانی یادآورشد:  این جلسه که به ریاست مهندس اسلامی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و با حضور دبیر و اعضاء شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین مهندس عراقی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تشکیل گردید طرح مذکور مطرح و به تصویب اعضاء رسید .

    وی با بیان این مطلب که طرح ناحیه مرکزی حدود ۲۷ درصد مساحت و ۵۵ درصد جمعیت استان راتشکیل داده ، گفت: شهر همدان به عنوان بزرگترین شهر استان در این ناحیه قرارداشته که با تصویب این طرح به عنوان طرح بالادست زمینه برای تصویب طرح های مجموعه شهری و طرح جامع شهر همدان که برای آینده توسعه شهری استان بسیار با اهمیت بوده فراهم شده است

    وی ادامه داد: با تصویب این طرح، زمینه برای توسعه هماهنگ،موزون و منسجم ناحیه مهیا شده و با سطح بندی مراکز جمعیتی،ساماندهی نظام شهری و سکونتگاهی ناحیه که با توجه به قابلیت ها و پتانسیلها صورت گرفته است کاهش مهاجرت به شهرها را به دنبال داشته و از گسترش حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی جلوگیری می نماید.

    مدیر کل راه وشهرسازی تصریح کرد:  در این طرح ارتقای خدمات عمومی در روستاها و شهرهای کوچک، سطح بندی فعالیت های صنعتی ،کشاورزی ، خدماتی و چگونگی تداوم رونق اقتصادی سکونتگاههای شهری و روستایی مورد توجه قرار گرفته است.

    مهندس ربانی در پایان خاطرنشان ساخت: با تصویب طرح مذکوربر اساس ضوابط و مقررات اجرایی آن زمینه برای توسعه اصولی فراهم گردیده و از اقدامات بی ضابطه و فعالیت های غیر مرتبط که منجر به تخریب اراضی کشاورزی و باغات می شود جلوگیری می نماید .



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *