پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 11331
  • تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»
    تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»

    تغییر «معاونت خدمات شهری» به «معاونت خدمات شهر و محیط زیست»

    «حسین محمدی» در بیست و یکمین کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با اشاره به عملکرد سازمان حمل و نقل و بار مسافر در نصب کاتالیست رایگان روی تاکسی های عمومی این کلانشهر اظهار داشت: یکی از روش های کاهش آلودگی هوا استفاده از کاتالیست است که منجر به تولید حداقل مواد آلوده کننده شده و در جهت بهبود وضعیت هوا نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند.

    عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: امسال برای نخستین بار طرح تعویض کاتالیست‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرج به طور کامل به سازمان حمل و نقل و بار مسافر واگذار شده است.

    محمدی با بیان اینکه در طرح جامع کاهش آلودگی هوا نصب کاتالیست ها بر روی تاکسی ها الزامی است، افزود: شورای اسلامی شهر کرج با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به خرید و نصب کاتالیست ها اقدام کرده است و پیش بینی می شود تا دی ماه سال جاری بروی تمام تاکسی های عمومی کرج  نصب شود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با بیان اینکه ۷۰ درصد از تولید آلاینده ها با نصب این کاتالیست ها کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۳هزار تاکسی  در کلانشهر کرج مشغول فعالیت هستند که متاسفانه ۶ هزار و پانصد تاکسی به سن فرسودگی رسید و باید از رده خارج شوند.

    محمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اصلاح عنوان و ساختار معاونت خدمات شهری در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر کرج به معاونت خدمات شهر و محیط زیست تغییر یافته است. درخصوص تقویت ساختار محیط زیست شهرداری که مصوبه شورای شهر است نیز برنامه ریزی و ایجاد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در معاونت خدمات شهری در دستور کار قرار دارد.

    گفتنی است در ابتدای جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج در سال چهارم شورای شهر کرج برگزار و هیئت رئیسه طبق سال گذشته به اتفاق آراء به تصویب رسید.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *