پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۲۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 14139
  • توسعه بدون برنامه اصفهان آسیب ساز شده است/ مشکلات مهاجرت روستا به شهر
    توسعه بدون برنامه اصفهان آسیب ساز شده است/ مشکلات مهاجرت روستا به شهر

    توسعه بدون برنامه اصفهان آسیب ساز شده است/ مشکلات مهاجرت روستا به شهر

    «محمد نورصالحی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به چالش های کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: رشد جمعیت ایران در چهل سال گذشته تاکنون که پیش بینی افزایش آن در پنج سال اخیر هم وجود داشته، مهاجرت از روستا به شهر و یا تبدیل این بخش های به شهر را نیز شاهد بوده ایم.

    رئیس شورای شهر اصفهان افزود: تراکم جمعیت در شهرها و ورود صنایع در این مناطق که منجر به مهاجرت برای اشتغال شده آسیب و چالش های جدی را به همراه داشته است که این موضوع موجب نگرانی و تهدید برای مردم شده است.

    وی با اشاره به مشکلات آلایندگی، فرونشست و خشکسالی اصفهان تصریح کرد: توسعه بدون برنامه این شهر در دهه های گذشته آسیب ساز شده  و باید با هم افزایی و هم فکری بین مسئولان و نخبگان برای آن چاره اندیشی شود.

    نورصالحی با بیان اینکه نشست مشترکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری و شورا برگزار شد، ادامه داد: تداوم این جلسات برای هم فکری و مطالبه گری خروج از معضلات لازم و ضروری است.

    وی اضافه کرد: باید زیرساخت ها و نیازهای اساسی برای تحقق زندگی در شهر را مورد توجه قرار داد تا به گونه ای که زیست اجتماعی برای مردم با کمترین دغدغه و مشکلت روبرو باشد.

    *مشکلات مهاجرت روستا به شهر

    رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به تمرکز بر توسعه شهری بدون توجه به نیازهای بخش های مختف مثل روستاها، تصریح کرد: وقتی امکانات و اشتغال در مرکز استان و شهرها قرار گرفته و نیازهای روستایی مغفول می ماند آنگاه همه به سمت شهرها مهاجرت می کنند.

    وی ادامه داد: زندگی برای مهاجرت ها سخت می شود و موجب حاشیه نشینی و بروز مشکلات اجتماعی از یک سو و غفلت از توسعه روستایی به عنوان مهمترین بخش های کشور می شود.

    نورصالحی خاطرنشان کرد: بی توجهی به مدیریت در توسعه باعث شده وقتی افراد به شهرها مهاجرت می کنند زیرساخت ها فراهم نشود و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *