یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 1309
  • تهران؛ از نردبان تا سایبان
    تهران؛ از نردبان تا سایبان

    توضیح مشاوره پروژه برج میلاد در خصوص خبر خطر کج شدن این برج

    کاظم فخاریان مشاور پروژه برج های دوقلوی برج میلاد در واکنش به خبر “برج میلاد در خطر کج شدن” نوشت: واقعیت این است که حفاری این گود مخاطراتی برای برج میلاد ندارد، زیرا به اندازه کافی از آن فاصله دارد. اما چون نیمه کاره رها شده، میتواند تهدیدی برای سالن همایش مجاور آن باشد. البته برای آنهم تمهیدات ویژه دیده شده و پایش توسط ابزاردقیق (Instrumentation & Monitoring) با تجهیزات حرفه ای مرتب روی تغییرشکلها انجام میگردد و کاملا تحت کنترل است.

    طرح و اجرای جداره های گود در مجاورت سالن برای شرایط دائم انجام شده و نه موقت، لذا انکرهای بکار رفته طبق دستورالعمل FHWA در برابر خوردگی محافظت شده و ضریب اطمینان زلزله نیز برای دراز مدت لحاظ شده است.

    اما به هر حال صلاح نیست این گود طولانی مدت بلاتکلیف بماند که شهرداری در جریان کامل نکات فنی هست. شرایط کلی مورفولوژی و زمین شناسی ساختگاه ایجاب مینماید که گود هر چه سریعتر تعیین تکلیف گردد و برای مدت نامعلوم رها نشود.

    متاسفانه مشکلات موجود بین سرمایه گذار و شهرداری از یکسو و برخی اختلاف دیدگاه های فی ما بین ارکان مختلف دست اندرکار این طرح عظیم (احداث برجهای دوقلوی هتل ۵ ستاره و ساختمان تجاری) موجب توقف پروژه شده که البته به مصلحت فنی و ایمنی کلی شرایط پیرامونی گود نیست.

    امیدواریم در شرایط جدید مدیریت اجرایی کشور هر چه سریعتر این طرح ملی و مهم تعیین تکلیف گردد تا از دغدغه ها کاسته شده و ضمنا موجب شایعه پراکنی و نشر اخبار و روایتهای غیر کارشناسانه و نامربوط نیز نگردد.”

     



    مطلب پیشنهادی

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    با تایید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن بر مبنای نرخ تورم عمومی، تعیین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد: برای بسیاری از بازار‌ها قیمت‌گذاری انجام می‌شود، در تلاشیم در بخش اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *