دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 577
  • جلسه راهبری و حل مشکلات پروژه های بازآفرینی استان های غرب کشور

    جلسه راهبری و حل مشکلات پروژه های بازآفرینی استان های غرب کشور با حضور اعضاء هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران ، بهسازی شهری ایران و مدیران کل و نمایندگان استانهای،کردستان،لرستان،ایلام و همدان،در اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه برگزار شد.

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه،مهندس شریفی سرپرست این اداره کل،با بیان اینکه، حضور مدیران ستادی و بر پایی این نشستها، فرصت مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات بافت های فرسوده و ناکارآمد است،درگزارشی از وضعیت بافت های فرسوده و ناکارآمد استان، برخی مشکلات حوزه عمران و بهسازی شهری و پروژه های بازآفرینی را مطرح کرد.

    مسعود شریفی ابلاغ دیرهنگام موافقتنامه ها و مدت زمان بسیار اندک باقی مانده برای عقد قرارداد و اجرای پروژه- عدم پیش بینی مطالعه در موافقتنامه ها – پروسه پیچیده و زمان بر پرداخت صورت وضعیت به پیمانکاران – عدم شفافیت لازم و کافی در موافقتنامه های ابلاغی مهمترین محورهای مسائل فراروی استان ها در اجرای پروژه های بازآفرینی عنوان کرد.

    در ادامه آقایان عشایری و میر حسینی در مقام اعضای هیات مدیره شکت مادر تخصصی حاضر در این نشست، ضمن تشریح چارچوب کلی پروژه های بازآفرینی، اهداف سفرهای منطقه ای را آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات فراروی استان ها برشمردند. ایشان ضمن اصرار بر لزوم تهیه برنامه اقدام مشترک در محلات هدف اظهار داشتند بسیاری از ملاحظات مطرح شده در سال ۹۶ حل شده یا در دست اقدام می باشد.

    همچنین تأکید شد، هویت بسیاری از شهرها دستخوش دگرگونی شده بطوری که در با ورود به اکثریت آنها،ذهنیت تاریخی که از آن شهر وجود دارد تداعی نمی گرددو به ناچار بایددرکوچه پس کوچه ها و محلات قدیمی  والبته ناکارآمد کنونی بدنبال هویت گمشده گشت واین یعنی ضرورت هرچه بیشتر ارتقاء کیفیت زندگی و بازیابی هویت هر شهر .

    گفتنی است،اعضاء هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی در این سفرضمن بازدید  از محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه و خیابان مدرس، پروژه های بازآفرینی پیشنهادی سال ۱۳۹۶ شامل ساماندهی فضای شهری اطراف تکیه معاون الملک و خانه تاریخی خدیوی را هم از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *