دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۴۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 13080
  • اولویت دریافت وام اجاره با مستاجرانی است که سال پیش وام را دریافت نکردند
    اولویت دریافت وام اجاره با مستاجرانی است که سال پیش وام را دریافت نکردند

    حباب مسکن می‌شکند؟ / تحلیل معاون وزیر راه از تأثیر ریزش قیمت طلا و ارز بر بازار مسکن / قیمت ملک در منطقه یک تهران: متری ۶۹ میلیون تومان!

    محمود محمودزاده درباره چشم انداز قیمت مسکن گفت: مسکن به یک‌ کالای سرمایه ای تبدیل شده است و همزمان با بازار رقیب رشد کرده که باعث شده تا قیمت های فعلی، واقعی نباشد.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرساری قیمت کنونی مسکن چندین برابر افزایش قیمت مصالح ساختمانی رشد داشته که ناشی از رقابت با بازارهای موازی وتاثیرگذار است.

    محمودزاده گفت: سال گذشته در قیمت مصالح ساختمانی رشد داشتیم اما رشد قیمت مسکن متناسب با رشد مصالح و زمین نبوده است و در رقابت با بازارهای رقیب دچار حباب قیمتی شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این ایراد به وضعیت کنونی اقتصاد وارد است که مسکن تبدیل به کالای سرمایه ای شده و روند قیمت گذاری را دچار بحران کرده است.

    وی پیش بینی کرد که همزمان با بهبود شرایط سیاست خارجی،  کاهش قیمت در بازارهای رقیب از جمله طلا بورس و ارز رخ داده و شاهد کاهش قیمت ها در بازار مسکن باشیم.

    محمودزاده گفت: روند نزولی که دربارار ارز و طلا آغاز شده است تاثیر مثبتی در شکست حباب مسکن دارد و در بازار مسکن تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

     

    به گزارش ایرنا متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند سال گذشته ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) که این شاخص متری ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افزایش ۶.۶ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۸) که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود، افزایش ۹۳.۷ درصدی داشته است.

    گران‌ترین منطقه تهران در اسفند ۹۹، منطقه ۱ با متوسط متری ۶۸ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. پس از آن، منطقه ۳ با متوسط متری ۶۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان و منطقه ۲ با متوسط متری ۴۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *