پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 8190
  • جشنواره بهانه‌ای برای هم افزایی مدیران، فعالان و پژوهشگران شهری و روستایی

    برزن نیوز: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از همکاری مشترک شهرداری تهران با وزارت کشور برای برگزاری بزرگترین جشنواره پژوهش در حوزه شهری خبر داد.

    به گزارش ستاد خبری یازدهمین جشنواره جایزه تهران؛ محمد حسین بوچانی با بیان این مطلب افزود: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با هدف توسعه گفتمان علمی، تبادل اندیشه، اشتراک دانش و انتقال تجارب موفق حوزه مدیریت شهری جشنواره پژوهش و نوآوری را طی ۱۰ دوره در سال های گذشته برگزار کرده است.

    وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف یازدهمین دوره از جشنواره جایزه تهران ایجاد تحقق شعار« تهران شهری برای همه » است به همین منظور با توجه به زمان برگزاری این جشنواره با ششمین دوره از جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و روستایی؛ تصمیم گرفتیم تا در راستای هم افزایی مدیریتی این دو جشنواره در قالب جشنواره بزرگ جایزه تهران برگزار شود.

    رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بیان کرد: این رویداد مهم علمی با مشارکت نهادها، دانشگاه ها، مراکز تحقیقات و نوآوری شهری، شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، انجمن های علمی و …. برگزار می شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شناسایی، تبادل و ترویج روش‌های علمی مدیریت شهری از جمله اهداف مورد تاکید در یازدهمین جشنواره جایزه تهران است، یادآور شد: شبکه‌سازی، ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمان، نهادها و مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و جامعه دانشگاهی با هدف هم‌افزایی علمی و بهره‌گیری از خرد جمعی نیز از جمله موضوعات مورد تاکید در این رویداد بزرگ علمی و پژوهشی است.

    به گفته بوچانی؛ تکمیل و عملیاتی کردن اجزای زنجیره علم و نوآوری شهری؛ تقویت کاربست پژوهش‌های نظری، دستاوردهای علمی و اشتراک و انتقال تجارب جهانی و در نهایت تکریم پدیدآورندگان آثار علمی و پژوهشی و پیشکسوتان حوزه مدیریت شهری سایر اهدافی است که برای این دوره از جشنواره بزرگ جایزه تهران در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده آثار علمی و پژوهشی در قالب کتاب، مقاله، نوآوری، پایان نامه و طرح پژوهشی قابل ارائه در این جشنواره است، تاکید کرد: محورهای تخصصی در یازدهمین جشنواره بزرگ جایزه تهران شامل مباحثی همچون شهرسازی و معماری، خدمات شهری، محیط زیست و انرژی، مالی و اقتصاد شهری، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت حکمروایی شهری، اجتماعی و فرهنگی، سلامت شهری، ایمنی و بحران، فنی و عمرانی، مدیریت منابع انسانی، میراث طبیعی تهران، ارتباطات رسانه و اطلاع رسانی، کاربست پروژه های پژوهشی و در نهایت پیوند شهر و روستاست و از ویژگیهای مهم این جشنواره همکاری تنگاتنگ مرکز مطالعات شهر، مرکز پژوهشهای شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریها، وزارت کشور و شهرداری تهران و ارتقا جایگاه “جایزه‌ی تهران” به عنوان یک رخداد ملی می‌باشد

    دکتر بوچانی، از محققان و مدیران حوزه‌ی شهری با سوابق پژوهشی در تهران، و متولد استان ایلام بوده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *