دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 287
  • خطرناک ترین شهر های جهان

    برزن نیوز: مطمئنا شهرهای خطرناک مقاصد خوبی برای سفرهای توریستی نیستند اما دانستن نام آن ها هم می تواند شما را از سفر اشتباهی منصرف کند.  تعداد کمی از کشور ها در آمریکای لاتین وجود دارند که دارای حداقل استاندارد ها برای زندگی هستند، به عنوان نمونه کشور شیلی با  ۳٫۷ قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یکی از امن ترین مکان ها در بین شهرهای خطرناک این حوزه جغرافیایی می باشد. اما کشور های دیگر این حوزه آمار جرم و جنایتشان بالا است که در این مطلب ما شما را با ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی آشنا خواهیم نمود .خطرناک ترین شهر هایی  که در آنها هیچ قانونی حکم فرما نیست و تنها زور و خشونت است که در در این شهر های خطرناک حکم رانی می کند. بنابراین با ما همراه باشید در سفری به خطرناک ترین شهرهای جهان و معرفی  ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی …

    کاراکاس پایتخت ونزوئلا است و یکی از شهر های خطرناک دنیا است که یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان و ترسناک ترین شهر دنیا لقب گرفته است. ونزوئلا شهری است که می شود گفت پایتخت قاچاقچیان مواد مخدر در آنجا قرار دارد. این باند های مواد مخدر با ضعف دولت مرکزی ونزوئلا که روز به روز ضعیف تر می شوند، قدرتمند تر می گردند. این شهر که جمعیت ۳٫۲ میلیون نفری دارد، آمار قتل سالیانه آن چیزی حدود ۲۵۰۰ قتل می باشد که برابر است ، با ۱۱۹٫۸۷ مورد قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر انسان. اخیرا در این چند سال که آقای مادورو قدرت را در دست گرفته است، اوضاع اقتصادی این شهر از قبل بد تر گشته و با تورم ۳۰۰ درصدی دست وپنجه نرم می کند و چند ماهی است که کشور ونزوئلا و شهر های آن دچار بحران کامل شده اند. در این میان کارتل های مواد مخدر کشور ونزوئلا را به عنوان پایانه صادرات مواد مخدر به کشور های دیگر تبدیل کرده اند و از این طریق پول کلانی را به جیب زده اند و این شهر را جزو شهر های خطرناک دنیا تبدیل نموده اند.

    این شهر که جمعیتی ۷۰۰ هزار نفری در” واله ده سولای ” هندوراس است و یکی از ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی است، تا یک سال پیش می توان گفت که پایتخت قتل در کل دنیا بود و هیچ کس را نمی توان پیدا کرد که دوست داشته باشد به آنجا سفر کند. بیشتر مردم این شهر در کار قاچاق مواد مخدر هستند و همچنین مردم دیگر شهر های هندوراس هم تقریبا به همین کار مشغول هستند. حدود ۱۱۵ هزار نفر از مردم این کشور عضو ثابت و رسمی گروه های تبهکاری و مافیای مواد مخدر هستند. این امر سبب شده است که این شهر کوچک با ۱۱٫۰۳ قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ی دوم از ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی و شهر های خطرناک و مخوف دنیا قرار بگیرد.

    نانیندئوآ یک شهر کوچک در برزیل با جمعیت حدود ۴۸۳ هزار نفر می باشد که هر ساله ۶۰۰ نفر در این شهر کشته می شوند و یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان می باشد. حضور پلیس در شهر های خطرناک و بزرگ برزیل سبب گشته که در این چند سال اخیر شهر های کوچک تبدیل به صحنه مبارزه خیابانی بین گروه های مختلف مواد مخدر شود و این شهر را جزو ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی قرار دهد.

    از دیگر شهر های بخش «واله دکائوکا» که دارای جمعیت زیر ۳۰۰ هزار نفر می باشد، سالی حدود ۲۸۴ نفر در این شهر کشته می شوند به عبارت دیگر یعنی ۹۵٫۱ نفر کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر انسان از علت های اصلی قتل در پالمیرا فقر و فساد و خرید و فروش مواد مخدر می باشد که گروه های تبهکار تلاش می کنند که بازار فروش مواد مخدر درا ین شهر را در دست بگیرند و همین باعث کشت و کشتار در این شهر کوچک می گردد و این شهر را یکی از شهرهای خطرناک آمریکای جنوبی است.

    مارابا یک شهر صنعتی اما کوچک در کشور برزیل می باشد و یکی از ۱۰ شهر خطرناک آمریکای جنوبی که معروفیت آن پیش تر به علت وجود کارخانه های فولاد در این شهر بود اما اکنون آمار بالای قتل وخون ریزی در این شهر باعث معروف شدنش گردیده است. مارابا که جمعیت آن حدود ۲۴۳ هزار نفر می باشد هر ساله حدود ۲۳۰ نفر در آن به قتل می رسند و به عبارتی یعنی ۹۴٫۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر انسان که علت اصلی این کشت و کشتار ها درگیری بین گروه های خلافکار و قاچاقچیان مواد مخدر دراین شهر کوچک می باشد.

    جمعیت این شهر حدود ۱ میلیون نفر می باشد اما در سال ۸۵۸ نفر در این شهر کشته می شنود یعنی ۹۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر. این شهر به علت جرم و جنایت زیاد درآن یکی از مشهور ترین شهر ها در برزیل می باشد و در جنوب شرق کشور برزیل قرار دارد بسیاری از گروه ها و باند های مواد مخدر که در شهر های بزرگ با حملات شدید پلیس مجبور شده اند که این شهر ها را ترک کرده و از شهر های (ریودوژانیرو و سائوپائولو) به ما سیئو نقل مکان کرده اند و برای خودشان در حال جولان دادن هستند و در نتیجه باعث شده اند که آمار قتل و کشت و کشتار در این شهر بالا برود.

    این شهر حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سال ۳۷۸ نفر در آن کشته می شوند به عبارتی دیگر یعنی ۸۹٫۵ قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیکاری و فقر باعث گردیده تا مردم این شهر (سرا) به تجارت مواد مخدر روی بیاورند و به خرید و فروش مواد مخدر بپردازند که در نتیجه این امر سبب گشته که کشت و کشتار دراین شهر زیاد گردد. به همین خاطر هم سرا یکی از شهرهای خطرناک جهان است.

    کاماکاری، یکی از شهرهای خطرناک جهان است که جمعیت این شهر ۲۵۵ هزار نفر برآورد شده و یکی از شهر های کوچک برزیل است. آمار قتل در آن سالانه ۲۰۹ نفر می باشد که به عبارتی دیگر یعنی ۸۱٫۹ قتل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر شهرکاماکاری یکی از شهر های صنعتی برزیل است و یکی از کارخانه های شرکت بزرگ فورد در آن قرار دارد اما بیشتر مردم در این شهر به خرید و فروش مواد مخدر مبادرت می ورزند که همین باعث شده که جانشان را درا ین راه از دست بدهند.

    کالی در جنوب غربی کلمبیا، یکی از شهرهای خطرناک جهان و سومین شهر بزرگ این کشور می باشد و در بخش واله د کائوکا واقع شده است. جمعیت آن تقریبا حدد ۲٫۵ میلیون نفر تخمین زده می شود طبق آمار رسمی به دست آمده اقتصاد این شهر بیشتر وابسته به کائوچو، توریسم، کاغذ، شکر و کشاورزی می باشد اما یکی از بزرگترین تجارت ها در شهر کالی تجارت مواد مخدر است در سال ۲۰۱۲ ، حدود ۱۸۶۱ نفر در این شهر به قتل رسیده اند که تقریبا برابر است با ۸۱٫۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اما همچنان این منطقه از نقاط توریست خیز به شمار می رود و سالانه پذیرای عده ی زیادی توریست از مناطق مختلف جهان اس



    مطلب پیشنهادی

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    شهر جدید خلیج فارس؛ آری یا خیر؟

    تغییرات ایجاد شده مانند ساخت شهر جدید خلیج فارس لزوما کشور را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند و حتی می‌تواند دست‌آوردهای حاصل از ظرفیت‌های طبیعی سواحل جنوبی برای حرکت‌های بعد را هم تباه کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *