جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 12514
  • متن و حاشیه‌های پررنگ‌تر از طرح جامع شهری ارومیه
    متن و حاشیه‌های پررنگ‌تر از طرح جامع شهری ارومیه

    در شورای شهر ارومیه چه می گذرد؟

    گزارش ها حاکی از آن است که اغلب جلسات شورای شهر (البته اگر برگزار شود) بدون حضور خبرنگاران و رسانه ملی برگزار می شود؛ البته خالی از لطف نباشد که هفته گذشته یکی از جلسات شورای شهر به صورت علنی و با حضور خبرنگاران بلاخره بعد از مدت ها صبر و انتظار اصحاب رسانه برگزار شد!

    موکلان مردم در شورا باید بدانند این اقدام در تضاد با اصل آزادی اطلاعات است، زمانیکه شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌های سنتی سبقت گرفته اند، نمی‌توان اطلاعاتی را که قانونا باید به اطلاع عموم برسد مخفی کرد.

    ضمن اظهار تاسف از برگزار نکردن جلسات علنی و تاکید بر نقش رسانه‌ها در جلوگیری از بروز خطا، چرا عملکرد شورا رسانه‌ای نمی‌شود؟ آیا عملکردی هست که رسانه‌ای شود؟ باید کلیه فعالیت‌ها به اطلاع مردم رسانده شود.

    حال با توجه به مسولیت شورا‌ها، اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم درشورا بفرمایند که طی این مدت از عمر شورای پنجم چه کار‌هایی انجام داده اید؟ چرا شفاف سازی نمی‌کنید؟

    یکی از نقطه ضعف‌های اغلب شورا‌های شهر چه بسا جامعه ایرانی ضعف در کار تیمی است هر فردی که وارد شورا می‌شود باید با همکارانش هم فکر گردد و به عقل و تصمیم جمعی معتقد باشد آیا اینگونه بوده اید؟

    شناسایی بضاعت‌ها و فرصت‌ها و بهره‌وری مطلوب از این مؤلفه‌ها نقش بسزایی در موفقیّت مدیران شهری ایفا می‌کند ترسیم نقشه راهی برای ایجاد درآمدزایی پایدار می‌تواند علاوه بر بی‌نیاز کردن شهرداری از کسب درآمد متکی بر جیب مردم عامل توانمند ساختن آن در ارائه خدمات بهتر و بیشتر در همه‌ی زمینه‌ها گردد.

    نکته آخر اینکه، متاسفانه شورای شهر ارومیه آنچنان که باید نتوانسته در مدیریت شهری تاکنون موفق عمل کند.

    باریش نیوز



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *