پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 3442
  • دولت به جای درک شرایط شرکت ها درخواست اعانه کرد
    دولت به جای درک شرایط شرکت ها درخواست اعانه کرد

    دولت به جای درک شرایط شرکت ها درخواست اعانه کرد

    به گزارش برزن نیوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده در تماس با مدیران شرکت های مهندسان مشاور درخواست اعانه کرد، این در حالی است که این شرکت ها برای دریافت حق الزحمه کارهای انجام شده خود، هفت خوان رستم را طی می کنند. در زیر بخشی از مکالمه تلفنی کارمند سازمان امور مالیاتی کشور با مدیر عامل یکی از شرکت ها ، که در اختیار خبرنگار برزن نیوز قرار گرفته است، را می خوانید:

    دیروز ۱۴ اسفند، اتفاق غریبی افتاد.
    از سازمان ارزش افزوده به من زنگ زدند و خیلی محترمانه گفتند مدیر کل گفته از برخی از شرکتها بخواهیم اگر مقدور است تا قبل از ۲۵ اسفند ارزش افزوده سه ماهه چهارم را که علی الاصول باید در پایان فروردین  ۹۷ پرداخت شود زودتر پرداخت کنید؛
    گفتم؛ ” بنده خدا! این ارزش افزوده ای که پرداخت می کنیم هم از محل حق الزحمه هایی است که دریافت نکرده ایم. به مدیرتان بفرمایید دعا کند اصلا آخر فروردین بتوانیم پرداخت کنیم زودتر پیشکش. مضاف بر اینکه گیریم داشتم که بدهم. در شرایطی که بابت یک روز تاخیر جریمه می کنید چه تسهیلاتی برای این خواسته خود دارید؟ ” فرمودند” هیچی! کمک است”
    دو نکته؛
    ۱- اینها اصلا درکی از خراب بودن اوضاع مالی مشاوران ندارند.
    ۲- وضع مالیشان بسیار بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم خراب است.
    اینکه چه زمان مشکلات عدیده مهندسان مشاور توسط سازمان ها درک شود و برای کمک به این صنف اقدام عملی صورت گیرد، مشخص نیست، اما دست کمک دراز کردن به شرکت های مهندسان مشاور با این همه مشکلات مالی جای تعجب دارد.



    مطلب پیشنهادی

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو روز گذشته برنامه فشرده‌ای برای تبیین موضوع بازآفرینی شهری با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجی برگزار شده و در این راستا نوسازی بافتهای فرسوده ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

    یک دیدگاه

    1. با سلام
      به نظر می رسد در خصوص میزان دریافتی ها بایستی سازمان بازرسی آنچنانکه شایسته باشد این اداره کل ها را بیشتر مراقبت کند تا از تخلفات پنهان و گرفتن درصد پرداختی مودیان بهره بیشتری نبرند.
      دادن مالیات برای چرخه اقتصاد است و افزایش این اداره کل ها خود نیازمند هزینه بیشتر تا درآمد خواهد بود…
      مکانیزه کردن سیستم مالیاتی بدون دخالت انسانی شایسته است،
      با تشکر.
      اظهار نظر یک مودی مالیاتی.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *