جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 15668
  • رنج رشت؛ کلید بر زمین افتاده شهر بی شهردار
    رنج رشت؛ کلید بر زمین افتاده شهر بی شهردار

    رنج رشت؛ کلید بر زمین افتاده شهر بی شهردار

    عماد مطالبی روز یکشنبه در یادداشتی، به آسیب های فقدان ثبات مدیریتی در شهرداری مرکز استان گیلان پرداخت و نوشت: «شهر رشت مدتهاست که از بی ثباتی در مدیریت شهری رنج می برد و نبود یک مدیریت کارا و اثربخش شاهد ناهنجاریها در پهنه شهری رشت هستیم . یادمان باشد جایگاه شهردارو مدیریت آن برای انسجام و وحدت شهری اهمیت و ضرورت دارد کلیدشهر در دست شهردار است و یکپارچگی ساختاری و مدیریتی در گرو بکارگیری و انتخاب درست برای شهرداری و مدیریت شهریست

    شهر رشت دارای ویژگی های منحصر بفردی است که نزدیکی دریای کاسپین و  قرارگیری در مسیر راه کوریدور شمال امتیازات و پتاسیل های بالقوه ایی را فراهم کرده است. همچنین حوزه نفوذ این شهر به عنوان مرکزیت سبب شده است که این پهنه خود گیلانشهری باشد. از اینرو جایگاه مدیریت شهری و خدمات رسانی و تامین نیازهای همگانی باید مبتنی بر مدیریت یکپارچه واحد شهری باشد.

    فقدان شهردار در این عرصه و بی ثباتی در مجموعه مدیریت شهر سرزندگی، پویایی و خدمات رسانی را مختل می کند. ما شهر را برای آرامش و آسایش شهروندان می سازیم تا در مسیر درست مدیریت شهر، بهبود مستمری در ارایه مطلوب کیفت خدمات رسانی ، را به همه مردم شاهد باشیم.

    شهردار باید برای اجتماع شهر مسیر و جهت را مشخص کند و در کنار دور اندیشی مهارت مدیریت و تصمیم گیری را بویژه در لحظات سخت و دشوار داشته باشد و شهر رشت از فقدان ثبات در این جایگاه رنج می کشد و آسیب های فراوانی را در رسته های مختلف شهری مانند محیط زیست، کالبدی، سیما ومنظر شهری، اجتماعی و اقتصاد شهری لمس نموده است.

    شهر بدون شهردار آسیب فراوانی می بیند که نبود ثبات در این جایگاه مهم شهروندان بویژه رشتوندان را سردرگم و ناامید می سازد. یقین بدانیم نظم و اثربخشی در شاخص ها و مولفه های تاثیرگذار در توسعه به سبک پایدار در شهر رشت باعث می گردد آرامش شهروندی فراهم و زیست پذیری شهر برای ساکنان رشت دسترس‌پذیر خواهد بود.

    همه این مهم در پرتو وجود یک انتخاب درست براساس اصول برنامه ریزی شهریست تامکانی برای زیست بهتر شهروندی میسر وفراهم گردد.

    مشارکت در ایجاد یک شهر پیشرو و ایده آل نیازمند کار و نگاهی جمعی است، تا همگان از زیستی مناسب در فضای شهر رشت زیبا بهره مند گردند. لازمه آن ثبات در مدیریت شهری شهر باران های نقره ایست، همه با هم بسوی شهر زیست پذیر حرکت کنیم.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *