شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۵۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 18042
  • زیست شبانه به تهران باز می‌گردد؟ | سخنگوی شورای شهر: اجرای برنامه‌ها در شب به معنای خروج از چارچوب‌ها نیست
    موافقت پلیس با اجرای طرح حیات شبانه در تهران

    زیست شبانه به تهران باز می‌گردد؟ | سخنگوی شورای شهر: اجرای برنامه‌ها در شب به معنای خروج از چارچوب‌ها نیست

     پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود که مصوبه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» تصویب و در حالیکه جزئیاتی از این طرح اعلام نشد، برداشت‌هایی از این مصوبه بر سر زبان‌ها افتاد.

    در پی تصویب این مصوبه که به ارائه لایحه و برنامه عملیاتی تبدیل نشد، عبارت «زیست شبانه» موجب سوء برداشت ها و انتشار اخباری خارج از اخلاق در شبکه های خارجی می شد.

    از علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره ویژگی های زیست شبانه و اینکه در این نوع زیست به چه مواردی اشاره می شود، پرسیدیم.

    او اظهارداشت: زیست شبانه فعالیتهای شبانه روزی همکاران شهرداری تهران برای زیست پایدار و با نشاط مردم در روز و شب متناسب با شرایط زمانی، مناسبت ها و اتفاق هایی است که در سطح شهر می افتد.

    نادعلی افزود: برای نمونه شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان در چندین نقطه از شهر از جمله بوستان ملت برنامه اجرا کرده که با استقبال چند هزار نفری شهروندان روبرو بود و تا نیمه های شب ادامه داشت.

    او ادامه داد: این برنامه ها شامل نمایش های آیینی، برنامه های زورخانه ای، اجرای موسیقی های سنتی و پاپ، اجرای مسابقه و فعالیت های سرگرم کننده بوده است و شهروندان از بسیاری از نقاط کشور از استقبال کردند.

    نادعلی با بیان اینکه تجربه برنامه های ماه رمضان برای دومین سال است که اجرا می شود، اظهار داشت: بر اساس چهارچوب و ضوابط و در صورت تامین امنیت با حضور پلیس و نیروهای شهرداری می توان این تجربه را گسترش داد. اجرای برنامه ها در شب به معنی خارج شدن از چهارچوب ها نیست.



    مطلب پیشنهادی

    حمل و نقل در سال 1401؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    حمل و نقل در سال ۱۴۰۱؛ از کاهش سهم حمل و نقل ریلی بار تا افزایش تلفات حوادث رانندگی

    کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *