شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 10195
  • البرز به استان هدف گردشگری تبدیل می‌شود
    البرز به استان هدف گردشگری تبدیل می‌شود

    سردرگم در پیچ و خم های بافت های فرسوده کرج

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ احد رسولی گفت: گستردگی بافت فرسوده کرج با احتساب سکونتگاه‌های خودرو، بافت‌های میانی و بافت‌های تاریخی شهر بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار است.

    رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج با تاکید بر اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله های هدف در کرج افزود : وجود مشکلاتی از جمله نامعلومی محدوده بافت‌های تاریخی در هسته مرکزی و در سطح محله ها و همچنین نفوذناپذیری در بافت های فرسوده ، اجرای این طرح را با تاخیر مواجه کرده است.

    احد رسولی همچنین با اشاره به خطرات بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: اگر ۵۰ درصد از کوچه های یک محله‌، عرضی کمتر از ۶ متر داشته باشند و امکان ورود خودرو به آن کوچه ها وجود نداشته باشد، جزء بافت فرسوده تلقی خواهند شد.

    سردرگم در پیچ و خم های بافت های فرسوده کرج

    همچنین ریزدانگی و ناپایداری، نداشتن پروانه ساخت، قولنامه ای بودن ساختمان ها، رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان، استفاده از مصالح غیراستاندارد از دیگر مشخصه‌های بافت‌های فرسوده شهری است که متاسفانه زمان وقوع زلزله، خسارت های جبران ناپذیری را برجا خواهد گذاشت.

    رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج همچنین از راه اندازی چندین دفتر خدمات نوسازی در کرج با هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: در حال حاضر در محله های اخترآباد، سهرابیه، خط چهارحصار، حصارک بالا، مصباح و تپه مرادآب، این دفاتر افتتاح شده است و به زودی نیز در پنج محله دیگر کرج راه اندازی می‌شود.

    سردرگم در پیچ و خم های بافت های فرسوده کرج

    اسلام آباد، آسیاب برجی، چهارصد دستگاه، مصباح، قلمستان و ترک آباد، کلاک نو و کلاک بالا، خلج آباد، حاجی آباد، صوفی آباد، امامیه، حیدرآباد شرقی و غربی، کرج نو، حصارک بالا و حصارک پایین، حسین آباد و آق تپه مهرشهر، اخترآباد و سهرابیه جزو بافت های فرسوده کرج هستند.

     



    مطلب پیشنهادی

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

    مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره پروژه بلدیه گفت: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *