شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 1211
  • عبور اجاره بها از خط قرمز

    سند “برند شهری” زنجان رونمایی می شود

    غلامحسین جمیلی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان پیرامون مباحث توسعه شهری و ایجاد نهادهای مدنی به منظور توسعه فرهنگ اجتماعی با اشاره به تهیه سند برند شهری از سوی اتاق زنجان اظهار داشت: این سند پس از انجام ‌پژوهش‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای مختلف برای ایجاد برندی واحد برای استان تدوین شده و با آغاز به کار دور جدید شورای شهر رونمایی و برای عملیاتی شدن تقدیم شورای شهر می‌شود.

    وی به تلاش‌های اتاق زنجان در احیا و مرمت کارخانه کبریت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هیچ گونه تقدیر و پاسداشتی از مرمت‌کنندگان این بنا در این کارخانه مشاهده نمی‌شود بنایی که هم‌اکنون به یکی از چشم نوازترین نقاط شهری تبدیل شده است.

    رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان آمادگی اتاق زنجان را برای احداث محل تشریفات در زنجان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه امکاناتی برای انجام تشریفات اداری برای میهمانان برجسته داخلی و خارجی در زنجان مهیا نیست لذا اتاق آمادگی دارد در این زمینه با شهرداری همکاری کند.

    وی اندیشکده اقتصاد را تشکلی نوپا دانست و گفت: این اندیشکده به دور از همه جناح بندی‌های سیاسی و اقتصادی در صدر بهبود شرایط اجتماعی و ایجاد جامعه مدرن در زنجان است.

    علی کلانتری، نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این نشست جایگاه بخش خصوصی در ایران را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه بهای لازم به بخش خصوصی در ایران داده نمی‌شود هر چند که این بخش سکاندار ایجاد و ثبات در اشتعال کشور است.

    وی خطاب به اعضای شورای شهر حاضر در این نشست گفت: ۳٫۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها است و این بودجه باید صرف عمران، آبادانی و فرهنگ‌سازی در جامعه شود بنابراین زمانی که ۵۰ درصد هزینه‌های شما از طریق این مالیات تامین می‌شود، بی‌توجهی به محل درآمدها نشان از عدم آگاهی اعضای شورای شهر است.

    امامعلی دادخواه منتخب شورای شهر زنجان نیز در این جلسه حضور مسن‌ترین ‌و جوانترین عضو شورای شهر را حاکی از اهمیت مباحث توسعه شهری دانست و گفت: اکنون گردهم آمدیم تا با واکاوی نیازهای شهری علل عقب ماندگی و توسعه نیافتن استان را در مقایسه با شهرهای دیگر جستجو کنیم.

    وی پیگری و همسو شدن خواسته‌های جمعی از سوی مردم را زمینه‌ساز توسعه مدنی دانست و گفت: متاسفانه در مقایسه با کشورهای دیگر شهرداری و شورای شهر در ایران قدرت اجرایی و جایگاه لازم را نداشته از این رو داشتن توقعات بیش از اختیارات اجحاف در حق اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها است.

    وی با اشاره به اینکه در مدت چهار دوره شوراها شاهد روی کار آمدن بیش از ۱۶ شهردار در زنجان بودیم اظهار داشت: این امر وضعیت مطلوبی نیست چرا که در هر دوره به طور میانگین چهار شهردار تغییر کرده‌اند و طول عمر کوتاه شهرداری‌ها منجر به عدم برنامه‌ریزی بلند مدت در مورد توسعه شهری می‌شود.

    حمیدرضا حمیدی دیگر عضو شورای شهر نیز در این جلسه درآمد پایین شهرداری‌ها را به عنوان یکی از معضلات ساختاری شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: مادامی که در آمدها پایین باشد شاهد پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهر نخواهیم بود لذا باید سعی کنیم پایه‌های ایجاد درآمدزایی پایدار در شهرداری‌ها را ایجاد کنیم.

    محمدتقی مقدم‌فر، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز خواستار استخراج نقاط قوت و ضعف فرصت‌ها و تهدیدات شد و افزود: باید با نگارش یک استراتژی مطالبه‌گری را به مردم آموزش دهیم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *