جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 1921
  • حیات شبانه شهر شبانه

    شب در انتظار تهران

    حجت نظری و الهام فخاری  از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران امروز چهارشنبه (۱۰/۸/۱۳۹۶) از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند و در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در این نشست نظری در پاسخ به سوال خبرنگار برزن نیوز در مورد حیات شبانه در شهر تهران و اقدامات انجام شده شورا در این زمینه گفت: سوال خوب و به جایی است. تهران متاسفانه در برخی از مناطق دچار شب مردگی شده، این پدیده را بیشتر در مرکز تهران شاهد هستیم. جایی که بیشترین تراکم مراکز اداری تجاری را دارد و شب ها تقریبا از حیات خالی می شود.شورای شهر تهران در دوره پنجم این موضوع برایشان حائز اهمیت است. خود بنده با نهادی چون نیروی انتظامی وارد گفتگو شده ام و با سردار اشتری در این مورد جلسه ای داشته ام، چون مسئله تامین امنیت در این مورد بخش مهمی از قضیه است خوشبختانه اشتری مسیر گفتگو را باز گذاشته و به نظر می رسد در این زمینه بشود کارهایی انجام داد. احتمال دارد ما معابری را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم که در این معابر حیات شبانه وجود داشته باشد گرچه در معبر سی تیر تقریبا این کار صورت گرفته است.اما دوست داریم این اتفاق را به چندین نقطه در شهر تعمیم بدهیم و در نهایت حیات شبانه به کل شهر برسد.و این کار با تعامل بین بخشی بین شورا، شهرداری و نیروی انتظامی قابلیت حل شدن و اجرایی شدن رو داره و ما امیدواریم این کار صورت بگیرد.نظری در ادامه افزود اگر ما بتوانیم این مسئله اساسی را حل کنیم که حیات شبانه مخل امنیت هست یا نه دیگر تفاوتی نمی کند که این حیات شبانه در پارک ها و بوستان ها باشد یا در رستوران و مغازه و معابر ما باید اول کلیت موضوع را حل کنیم باقی موارد به تدریج حل می شوند.اکنون علی الحساب ما فروشگاه های شهروندی داریم که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند هرچند کافی نیست اما به نظرم در شرایط فعلی حداقل روزنه امیدی هستند.

    الهام فخاری نیز در ادامه صحبت های حجت نظری افزود ما دو شب بازار در تهران فعال کرده ایم که مربوط به دوره آقای قالیباف هم هست، خبرهای رسیده حاکی از استقبال خوب از این شب بازار ها و گردش مالی مناسب آنها است. این دو شب بازار به صورت پایلوت و کنترل شده راه اندازی شده و شروع این قضیه اتفاق افتاده است. ضمن اینکه خیابان سی تیر به عنوان یک طرح آزمایشی اولیه موفقی بوده است. تهران به عنوان پایتخت کشور محل استقرار افراد سیاسی و مقامات در کشور است و ملاحضات سیاسی خاص به خود را دارد. به نظرم تهیه یک اطلس شبانه که بر پایه ملاحضات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی باشد و یک کار بین کمیسیونی است که ما از ظرفیت های شهر هوشمند و فناوری های اطلاعاتی که در تهران هست میتوانیم برای نظارت در مدیریت شهری استفاده کنیم که کجاهای شهر باید فعال باشد کجاها نیاز به اقدام دارد و.. اگر اطلس جامعی باشد هم برای شهروندان قابل استفاده است که بدانند از کجاها میتوانند استفاده کنند چه پاتوق های شبانه ای در کجا فعال است. کدام مراکز خرید در شب قابل دسترسی است و هم برای مدیریت شهری قابل استفاده است.

    نظری همچنین اضافه کرد ما در سالهای اخیر تجربه ماه مبارک رمضان را داشتیم که تا اذان صبح شهر باز بود و ما از نظر امنیتی مشکلی نداشتیم به نظر میرسد تحقق حیات شبانه در تهران ممکن است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *