شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 4420
  • شب ناآرام زاگرس
    شب ناآرام زاگرس

    شب ناآرام زاگرس

    بعد از زلزله شدید ۶.۴ ریشتری که شب گذشته ساعت ۲۰:۰۷ در حوالی سرپل‌ذهاب رخ داد، شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه کانون بیش از ۱۵ زلزله بالای ۳ ریشتری بود.
    همچنین از شب گذشته تاکنون ۸ بار زمین با شدت بیش از ۴ ریشتر مناطق مختلف استان به ویژه سرپل‌ذهاب و قصرشیرین را لرزانده است.
    شدت زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری به حدی بود که استانهای  آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و لرزستان هم آنرا احساس کردند؛ در شهر کرمانشاه هم این لرزش به صورت کاملا محسوس بود و موجب هراس شهروندان شد و آنها را برای ساعاتی راهی خیابان‌ها کرد.
    شهروندان شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه که خاطره تلخ زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته را هنوز فراموش نکرده‌اند اغلب شب سرد و ناآرام پاییزی را در خیابان‌ها با روشن کردن آتش سرکردند.

    پس لرزه های زلزله دیشب موجب شد تا شمار زیادی از مردم  استان کرمانشاه بویژه ساکنان آپارتمان ها شب گذشته را در اماکن امن، داخل خودروها و خیابان سپری کنند.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل است، گفت: زمین لرزه ۶٫۴ ریشتری یکشنبه شب هیچ کشته ای نداشته است و ۹۸ درصد از ۶۳۴ مصدوم حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

    در پی وقوع این زلزله شش تیم امدادی جمعیت هلال احمر ایلام شامل ۲ تیم آنست، ۲ تیم آوار و ۲ تیم اسکان در قالب ۳۰ امدادگر به شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه اعزام شده است.

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *