یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 11023
  • شهراراک بین هشت شهر آلوده کشور قرار گرفته است / مسئله آلایندگی واحد آندسازی ایرالکو به اثبات رسیده است
    شهراراک بین هشت شهر آلوده کشور قرار گرفته است / مسئله آلایندگی واحد آندسازی ایرالکو به اثبات رسیده است

    شهراراک بین هشت شهر آلوده کشور قرار گرفته است / مسئله آلایندگی واحد آندسازی ایرالکو به اثبات رسیده است

    رضامیرزایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت هوا اظهارداشت: امسال با توجه به اینکه تردد در سطح شهرها کاهش پیدا کرده وضعیت کلان شهرها از نظر آلودگی هوا مناسب تر است، از ابتدای سال تا به امروز ۳۲ روز پاک، ۱۵۲ روز سالم و ۱۴ روزناسالم برای گروه حساس کلان شهر اراک ثبت شده است.
    وی افزود: خوشبختانه طی ۶ ماه نخست امسال روز ناسالم برای تمام گروه ها سنی نداشته ایم، در سال ۹۵ تعداد ۷۵ روز ناسالم، ۳۲ روز ناسالم در سال ۹۶، ۲۶ روز ناسالم در سال ۹۷، ۲۱ روز ناسالم در سال ۹۸ و ۱۳ روز ناسالم برای گروه های حساس در سال ۹۹ داشته ایم و از سال های گذشته تا به امروز این مهم روند کاهشی داشته است.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان کاهش روزهای ناسالم به صورت اتفاقی نبوده و علاوه بر اقداماتی اعم از بهبود وضعیت استقرار صنایع، رفع آلایندگی ها و ارتقای سیستم های کاهش آلودگی، کنترل ریزگردها و بارندگی در جنوب کشور در کاهش ریزگردها و ذرات معلق نیز در کاهش آلودگی هوا موثر بوده است.
    میرزایی تصریح کرد: شهراراک بین هشت شهر آلوده کشور قرار گرفته که امسال با ثبت ۳۲ روز پاک در جایگاه دوم قرار گرفته ایم و تبریز با دارا بودن ۹۴ روز پاک در جایگاه نخست قرار گرفته و آلاینده روزهای ناسالم ذرات ۲٫۵ میکرون بوده و تنها یک روز به خاطر اورهال پالایشگاه شازند شاهد وجود دی اکسید گوگرد در هوای شهر اراک بوده ایم.
    وی بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه پایش کیفی هوا به ۱۱ عدد رسیده و درصدد افزایش این ایستگاه در شهرهای اعم از دلیجان، محلات، زرندیه بخاطر استقرار صنایعی اعم از سنگبری، ایزوگام و غیره هستیم.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *