دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۵۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 8743
  • شهر بدون جاده
    شهر بدون جاده

    شهر بدون جاده

    اگر از شما بپرسند «آیا شهری را می‌شناسید که هیچ راه زمینی به سمتش وجود نداشته باشد؟» احتمالا به جزایری اشاره می‌کنید که وسط آب‌ها هستند و دسترسی زمینی به آن ها وجود ندارد اما لازم است بدانید شهرهایی هم داریم که با وجود جزیره‌ای نبودن همچنان هیچ جاده‌ای به سمت‌شان نمی‌رود.

    «ایکیتوس» یک شهر بزرگ جنگلی واقع در کشور پرو است که وسط جنگل آمازون قرار دارد و فقط از دو راه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ راه هوایی یا راه آبی که از طریق رودخانه بزرگ آمازون امکان‌پذیر می‌شود. این شهر ۴۴۲هزار نفر جمعیت دارد و تا قرن نوزدهم ناشناخته بوده‌است تا این‌که تعدادی از اروپاییان به آن مهاجرت می‌کنند و ترکیب جمعیتی‌اش تغییر می‌کند.

    البته نبود جاده اطراف این شهر به آن معنا نیست که وسیله‌ نقلیه‌ای در ایکیتوس وجود ندارد. موتورسیکلت‌ها و خودروهای زیادی از طریق هوایی یا آبی به این شهر منتقل شده‌اند و در آن تردد دارند.

    خراسان



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *