چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 8286
  • عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است
    عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است

    عدم توجه به پیوست های اجتماعی در طرح های استان باعث حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی شده است

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی «استاندار» شامگاه سه شنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه عدم توجه به پیوست‌های اجتماعی در طرح های استان باعث ایجاد معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی در برخی شهرها شده است، تصریح کرد: به طور مثال ایجاد منطقه آزاد چابهار یکی از طرح هایی است که به پیوست اجتماعی آن توجه نشده است و منطقه‌ی آزاد که باید عامل ایجاد اشتغال و تحول اجتماعی می شد متاسفانه در آن پیوند شهر و بندر ایجاد نشده و به همین دلیل در چابهار با یک پدیده به نام حاشیه نشینی مواجه هستیم.

    وی افزود: برای حل معضلات اجتماعی و رفع حاشیه‌ نشینی، باید نگاه ملی شکل بگیرد.

    استاندار به نقش دانشگاه در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: می بایست در دانشگاه‌ها در بحث حاشیه نشینی و موضوعات اجتماعی مطالعاتی انجام می‌شد و بعد از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می گرفت که این غفلت چندین ساله نیازمند جبران و توجه و تلاش بیشتر است.

    موهبتی بیان داشت: برای حل مشکلات اجتماعی در وهله اول بایستی آسیب‌های اجتماعی را باور کرد که وجود خارجی دارند و نباید صورت مسئله را پاک کرد.

    وی افزود: باید تلاش شود که جامعه از بعضی خط‌کشی‌ها و محدودیت‌ها مانند قومیت، مذهب و جنسیت عبور کند و کرامت انسانی و ارزش‌های والای انسانی مورد توجه قرار گیرد تا توسعه فرهنگی و اجتماعی حاصل شود.

    استاندار نقش تشکل‌ها را در کمک به حل معضلات اجتماعی مهم برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده خانه تشکل‌ها و خانه احزاب در استان شکل گرفته است که امیدواریم با تقویت تشکل‌ها و فعالیت‌های آنان شاهد رفع برخی مشکلات و معضلات در استان باشیم.

    نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: با حضور تعدادی از مدیران و دلسوزان استان سیستان و بلوچستان، تشکل همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان «هاسب» شکل گرفته است که حدود ۱۰۰ موسسه خیریه بزرگ کشور عضو این موسسه هستند و با راه‌اندازی چهار کارگروه در حوزه سلامت، آموزش، کارآفرینی و توانمندسازی و سرمایه گذاری فعالیتهای خوبی را شروع کرده اند.

    احمد علی موهبتی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط و مشکلات ویژه‌ای که دارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشور است.

    وی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان نیاز به شکل گیری باور، نگاه و اراده واحد هستیم تا با مشارکت و هم افزایی همه اقشار و سطوح مختلف جامعه زمینه رفع مشکلات استان و توسعه پایدار برای استان را رقم بزنیم.



    مطلب پیشنهادی

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    معروف‌ترین مجسمه‌های شهری جهان + عکس

    از مارسی و ملبورن تا ونکوور و نیویورک، مجسمه‌هایی در شهرهای سراسر جهان ساخته شده‌اند که با القای مفاهیم هنری، اجتماعی و سیاسی تاکنون توجه طیف وسیعی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *