سه شنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 17571
  • «قزوین» پایلوت طرح زیستی معیشتی در کشور می شود
    کنترل نقشه‌های معماری شهر قزوین الکترونیکی شد

    «قزوین» پایلوت طرح زیستی معیشتی در کشور می شود

    هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین که در سالن جلسات سازمان راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: برای تکمیل مسجد مهرگان ۱۱۰۰ مترمربع زمین تحویل بهره بردار شده و با توجه به کمبود تجاری در این منطقه زمین به مزایده گذاشته شد و تعدادی واحد احداث و واحدهایی هم تعریف شده که عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

    وی با اشاره به اختصاص ۱۵۳۷ مترمربع زمین برای بازارچه مهرگان و ساخت هشت واحد تجاری در محمدیه افزود: احداث فونداسیون و ستون و طبقه نخست کارگاه بهداشتی بلاغی قزوین به مساحت ۲۴۸ مترمربع اجرا و برای تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین به بهسازی معابر بوئین زهرا به مساحت ۳۴۰۰ مترمربع، اقبالیه ۱۸۰۰ مترمربع، معابر شهرک فردوس آبیک ۸۰۰ مترمربع، خیابان ولی عصر (عج) بوئین زهرا ۱۳۰۰ مترمربع و اجرای بخشی از اسکلت مصلای تاکستان به مساحت ۸۷۰ مترمربع و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و ادامه داد: کلانتری مهرگان به مساحت ۷۱۲ مترمربع انجام و اعتبار ناچیزی به بهره برداری می رسد.

    هاشمی اضافه کرد: فونداسیون و دیوار برش ساختمان فرمانداری آوج به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع اجرا شده که برای ادامه با کمبود اعتبار مواجه است و معابر هادی آباد به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.

    وی با اشاره به پروژه های در حال مناقصه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مناقصه تکمیل ساختمان سنجش  و مهارت های فنی و حرفه ای استان در زمینی به مساحت ۴۱۰۰ مترمربع و احداث سردخانه پلاسمای خون در ۱۱۰۰ مترمربع زمین و خانه فرهنگ آوج در ۹۸۰ مترمربع زمین در حال انجام است.

    این مسئول از توزیع ۲۰۰ تن قیر به شهرهای آبگرم و اسفرورین، واگذاری بنای تاریخ خانه سلایق به اداره کل میراث فرهنگی، برگزاری همایش های مختلف در حوزه های مختلف مهندسی و ساخت و ساز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به دو کارگروه مهم کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی و عشایری هفت جلسه در خصوص این کارگروه تشکیل شده و خیلی به تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۵ در شهرها قائل نیستم چرا که شهرها طرحهای تفصیلی دارند؛ ۲۴ شهر استان دارای طرح جامع و تفصیلی است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: شهرهای عصمت آبادو قشلاق و زیاران که در دو سال اخیر به شهر تبدیل شده اند دارای طرح هادی هستند، طرح تفصیلی اقبالیه تصویب و توسط استاندار قزوین ابلاغ شده، طرح تفصیلی قزوین و بوئین زهرا توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تایید و در مرحله ابلاغ قرار دارد؛ الحاق به محدوده شهرهای بوئین زهرا، خرمدشت، آبگرم و ضیاءآباد رای اقدام ملی توسط استانداری به شهرداری های مربوطه ابلاغ شده است.

    هاشمی ادامه داد: طرح جامع محمدیه، بازنگری طرح جامع تاکستان، طرح تفصیلی ویژه اراضی اتوبان شمال قزوین و طرح تفصیلی ضیاءآباد در دست تهیه قرار دارد.

    وی با اشاره به اجرای مطالعات و طراحی طرح زیستی معیشتی در استان قزوین به عنوان پایلوت کشوری مجتمع های معیشتی اضافه کرد: مکان یابی این طرح توسط مشاور در حال انجام است و معمولا واحدها به شکلی باید ساخته شود که معیشت هم در آن مجتمع ها باید لحاظ و تامین شود.

    این مسئول در خصوص اقدام در زمینه مسکن توضیح داد: هزار و ۴۸۷ نفر در حوزه مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر تخصیص پروژه خورده اند، ۱۰۰۰ نفر آماده برای تخصیص هستند، ۲۹۱۷ نفر افتتاح حساب کرده اند اما واریزی های آنان تکمیل نیست، ۲۰۸۷ نفر در روزهای اخیر در سامانه ثبت نام کرده و تایید نهایی شده اند و آماده افتتاح هستند و ۱۱۵۲ نفر هم در حال تشکیل پرونده قرار دارند اگرچه حدود ۸۲ هزار نفر از بیش از ۱۰۷ هزار نفر ثبت نام کرده غیرواجد شرایط بوده اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: سهمیه ساخت مسکن در استان قزوین طی چهار سال ۶۴ هزار واحد است که احداث ۳۲ هزار واحد در دست اجراست.

    هاشمی روند اجرای مسکن ملی در استان قزوین را مطلوب دانست و گفت: اگر متقاضیان نسبت به تزریق آورده اقدام نکنند احتمال دارد روند پروژه ها با کندی مواجه شود که تعهد داده ایم طی مدت دو سال ساخته شوند، از سوی وزارت راه و شهرسازی افزایش مبلغ وام در حال پیگیری است که با تحقق این مهم، سهم آورده متقاضیان کاهش می یابد که در بخش هایی هم در نهضت ملی مسکن مقرر است یارانه پرداخته شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

    وی با اشاره به تامین زمین برای مسکن ملی در آبیک، بوئین زهرا، بیدستان، تاکستان، محمودآباد نمونه، اقبالیه، مهرگان، شال، ضیاءآباد و دانسفهان و معلم کلایه اضافه کرد: در ارداق دنبال زمین هستیم و خرمدشت هم هنوز شروع نشده و در شهر الوند نیز به دلیل وجود مسائل حواشی، تامین زمین محقق نشده است.



    مطلب پیشنهادی

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    تکنولوژی‌های شهر هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا

    شهر هوشمند با خدمات فراگیر و دردسترس، زندگی و رفت‌وآمد برای افراد نابینا و کم‌بینا را آسان می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *