یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 5682
  • دو توصیه کلیدی به متقاضیان تبدیل به احسن ملک
    مسکن

    موفق به دریافت حتی یک متر زمین رایگان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری نشده‌ایم

    برزن نیوز:  ایرج شهین‌باهردر صحن علنی شورا اظهار کرد: شورای شهر تبریز به عنوان دستگاه نظارتی مسئولان امر را به جلسه شورا دعوت کرده و پیگیری کنند که چرا زمین رایگان برای بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند.
    وی با بیان اینکه وسعت حاشیه نشینی و بافت فرسوده در تبریز قابل توجه است، گفت: مشکلات روستاها و جذابیت شهرها باعث ایجاد حشیه‌نشینی در تبریز شده است.
    وی در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز، بیان کرد: ضرورت دارد واقع بینانه به موضوع نگاه کرده و بررسی کنیم که چرا ساخت‌وساز غیرمجاز اتفاق افتاده و ماندگار هم می‌شود؟ شهرداری از نظر قانون وظیفه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را دارد؛ اما معمولاً کارهای غیرقانونی شبانه انجام می‌شود و از طرفی امکانات شهرداری در مقابل وسعیت تبریز، پایین است.
    شهردار تبریز تأکید کرد: کسی که جلوی ساخت‌و‌ساز غیرمجاز را نگیرد، مقصر است؛ اما کسی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام می‌دهد مقصر شناخته نمی‌شود و همواره مورد حمایت بوده و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به این افراد خدمات‌رسانی از جمله انشعبات گاز، برق، آب و … می‌کنند.
    وی همچنین در رابطه با ایجاد اماکن امن در سطح شهر، گفت: شهرداری در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده زمین‌های ورزشی و پارک با کاربری تفریحی و در زمان حوادث غیرمترقبه به عنوان محل اسکان موقت احداث می‌کند.


    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *