پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۰۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 11727
  • شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    هشت محله آبادان در فهرست بافت فرسوده شهری قرار گرفت

    محمودرضا شیرازی شهردار آبادان گفت: هشت محله کم برخوردار آبادان از جمله ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد، شطیط، کفیشه، کوی بهار و نیز مناطقی از کوی قدس در فهرست بافت فرسوده شهری قرار گرفت.

    او افزود: برای بازسازی این مناطق محروم که از جمله مناطق پر جمعیت شهر آبادان هستند تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

    شهردار آبادان به اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی هشت محله بافت فرسوده آبادان از سوی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: برای اصلاح زیرساخت‌های این محله‌ها با وزارت مسکن و شهرسازی هماهنگی شده و طرح جامع دفع آب‌های سطحی، احداث جوی، جدول و آسفالت در این مناطق اجرا خواهد شد.

    شیرازی اظهار داشت: با اجرای این طرح و استقبال شهروندان، بخش‌هایی از محله‌های قدیمی شهر آبادان که دچار فرسودگی شده و منظر شهری را زشت کرده بازسازی و نوسازی می‌شوند.

    او همچنین با اشاره به بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۹ شهرداری آبادان افزود: به طور متوسط ماهیانه ۱۲۰ میلیارد ریال بابت حقوق به کارکنان شهردار پرداخت می‌شود در حالیکه درآمد ماهیانه این شهرداری ۷۰میلیارد ریال است.

    شهردار آبادان گفت: با اختصاص بخشی از عوارض آلایندگی به محیط زیست بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری آبادان کم شده است.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *