دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 4049
  • مسکن ۱۴۰۲ در سیاه‏‏‌چاله
    انصراف برخی پیمانکاران از پروژه نهضت ملی مسکن

    پرداخت دیون شهرداری به صورت غیر نقدی به پیمانکاران

    به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران؛ زریر نگین تاجی در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم ۱۸۸۸، در خصوص مطالبات پیمانکاران گفت: بدهی شهرداری تهران معادل ۵۵ هزار میلیارد تومان است که این دیون از چند بخش تشکیل شده که یک بخش آن شامل پرداخت دیون بانکی است که بیشترین جرایم مربوط به این قسمت است و با توجه به این که در این موارد با شخصیت حقوقی مواجه هستیم در طول سال قراردادها، جلسات و توافقات صورت پذیرفته و این بخش به نحو خوبی مدیریت می شود.
    نگین تاجی افزود: اکنون بیشترین مشکل شهرداری تهران در پرداخت دیون مربوط به مطالبات پیمانکاران و تملک املاک است که در طرح توسعه شهر ملک یا زمین شهروند تسخیر شده یا این که پیمانکار برای شهرداری فعالیتی انجام داده است که این موارد بیشترین دیون شهرداری یعنی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد از بدهی ها را به خود اختصاص داده است.
    وی در ادامه گفت: ما در اولین قدم اقدام به پرداخت های پیمانکاران و مطالبات مربوط به قبل از سال ۹۴ کرده ایم تا با توجه به زمانی که از این موضوع گذشته حق و حقوق آنان بیشترین از این تضییع نشود.
    نگین تاجی همچنین گفت: بحث پرداخت غیر نقدی را با شهردار تهران در میان گذاشته ایم و دستورالعملی تهیه و تدوین و به شورای شهر اعلام شده تا در صورت تایید، این موضوع عملیاتی شود و در پرداخت بدهی های شهروندان تسریع داشته باشیم.
    معاون شهردار تهران در ادامه به اشاره به شعار شهرداری مبنی بر شهر زیست پذیر- شهروند مشارکت پذیر اشاره کرد و گفت: این شعار چند مؤلفه دارد که یکی از آن ها بحث رضایتمندی شهروندان است.
    به گفته وی؛ با توجه به رسالت وجودی سامانه ۱۸۸۸ شهروندان به راحتی می توانند مشکلات و معضلات خود را با این سامانه در میان گذاشته و این سامانه در صورتی که مدیران شهرداری وظیفه پاسخگویی به شهروندان و درخواست های آنها را به درستی انجام دهند قطعاً منجر به رضایتمندی خواهد شد.
    نگین تاجی افزود: از سامانه ۱۸۸۸ درخواست داریم بهتر و بیشتر از قبل به فعالیت خود ادامه داده شاهد ارتقای تا رضایتمندی شهروندان و لحاظ نقطه نظرات آن ها و پررنگ تر از قبل در برنامه های شهرداری باشیم.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *