شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۳۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 13058
  • اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود
    اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود

    چابهار، قطب‌ بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان؛ وزیر راه و شهرسازی دیشب در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار گفت: بندر راه‌آهن و فرودگاه چابهار در حال توسعه است و امروز در حال ایجاد ساختار و کالبد شهر جدید تیس هستیم.
    محمد اسلامی افزود: تیس یکی از شهرهای مدرن و فاخر کشور خواهد شد و در این راستا ساماندهی چابهار و مقابله با حاشیه‌نشینی در دستور کار قرار گرفته است.
    وی گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ ، پدیده سکونت گاه‌های غیررسمی و سازه‌های ناپایدار را جمع‌آوری کنیم تا مردم در خانه‌های مناسب زندگی کنند.
    وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح راه آهن چابهار – زاهدان گفت: اگرچه در وضع کرونایی با مشکلاتی مواجه شدیم اما قبل از تمام شدن فرصتِ دولت دوازدهم ، دوبخش این طرح را افتتاح خواهیم کرد و باقیمانده آن تا پایان امسال و حداکثر ابتدای سال آینده انجام خواهد شد و مردم صدای سوت قطار چابهار را خواهند شنید.
    وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در سیستان و بلوچستان یک تحول اساسی در بخش جاده‌ای رقم خواهد خورد، افزود: در همین هفته طرح‌های راه‌ روستایی را به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان به همه استانداران ابلاغ کردیم که بتوانیم جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار را در اولویت نخست اجرا کنیم.
    اسلامی با بیان اینکه مذاکره جدیدی را برای یک تفاهم ‌نامه چندجانبه‌ با کشورهای ازبکستان، افغانستان و هندوستان برای استفاده از ظرفیت های بندر چابهار آغاز کردیم، گفت: بندر شهید بهشتی چابهار امروز مدرن‌ترین تجهیزات را دریافت کرده است و مجهز شده تا بتواند مطابق با استانداردهای بین‌المللی، خدمات بارگیری و تخلیه کشتی‌ها را انجام دهد.
    وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در بحث توسعه روابط و تبادلات با کشور دوست و همسایه «پاکستان»، چند گام اساسی را با همکاری وزارت امور خارجه دنبال کردیم که در این سفر، سومین مرز رسمی ایران با پاکستان را در مرز پیشین افتتاح خواهیم کرد.
    رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور هم در حاشیه بازدید از روستای تیس چابهار گفت: مرز پیشین در مساحت ۱۳ هکتار احداث خواهد شد که در حال حاضر سایت موقت آن به مساحت ۲ و نیم هکتار با ۲۵۰ هزار هکتار عملیات خاکی به بهره‌برداری می‌رسد.
    داریوش امانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای سایت نخست هزینه شده است، افزود: برای انجام کارهای جزئی مربوط به همین سایت، هنوز ۸ میلیارد تومان نیاز داریم.
    فاصله پایانه مرزی پیشین در شهرستان راسک از بندر چابهار، ۱۸۰ کیلومتر است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *