پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۰۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 13861
  • کاهش حاشیه‌نشینی در گرو توجه به روستاها/ از نگاه‌ تک بعدی به روستا بپرهیزیم
    کاهش حاشیه‌نشینی در گرو توجه به روستاها/ از نگاه‌ تک بعدی به روستا بپرهیزیم

    کاهش حاشیه‌نشینی در گرو توجه به روستاها/ از نگاه‌ تک بعدی به روستا بپرهیزیم

    «علی فتح‌اللهی» روز (یکشنبه، ۱۸ مهر) در مراسم گرامیداشت روز روستا ضمن تبریک فرا رسیدن این روز اظهار داشت: شرایط روستا در گیلان خاص است و از حیث اقلیم، آب و هوا و دسترسی زمینه بسیار مناسبی در این مناطق برای توسعه پایدار ایجاد شده است.

     

    فرماندار شهرستان رشت نقش بی بدیل روستاها در توسعه پایدار کشور و استان گیلان و تولید را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اگر نگاه ما به روستا به عنوان یک مرکز تولید معطوف شود شعار جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

     

    فتح‌اللهی فعال‌تر بودن هر چه بیشتر در محیط روستایی را زمینه‌ساز اشتغال پایدار و کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های روستاهای گیلان در حوزه‌هایی مانند بوم گردی، صنایع دستی، شیلات و محصولات باغی بسیار زیاد است و اگر به این ظرفیت‌ها توجه کنیم تاثیرات مثبتی در استان ایحاد می‌شود.

     

    نماینده عالی دولت در شهرستان رشت توسعه صنایع و کارگاه‌های کوچک در سطح روستاها با هدف کمک به توسعه همه جانبه روستا را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: روستا را باید به شکل روستا نگهداریم و از توانمندی‌های آن استفاده کنیم که این امر به یکسری شاخص‌ها نیازمند است از طرفی باید نگاه ما به روستا همه جانبه باشد و تک بعدی نباشیم.

     

    فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون از بستر سواحل برای توسعه گردشگری و مسافر استفاده خوبی نشده است اضافه کرد: علاوه بر این‌ها ما در استفاده درست از منابع طبیعی برای توسعه استان گیلان هم خوب عمل نکردیم، حتی می‌توان گفت این نگاه تک بعدی به منابع طبیعی هم آسیب زده است.

     

    وی فراهم آوردن هر چه بیشتر مکان‌های تفریحی، پارک‌ها و فضاهای مفرح در روستاها را هم خواستار شد و با تاکید بر اینکه نباید فقط به آسفالت و طرح‌های هادی اکتفا کنیم افزود: ۴۳ شرکت تعاونی دهیاران روستاها در گیلان داریم که دارای ماشین‌آلات زیادی هم هستند اما حال شرکت‌های تعاونی دهیاران گیلان خوب نیست و باید به آن توجه ویژه‌تری شود.

     

    فرماندار شهرستان رشت احترام به فرهنگ روستا و روستائیان را هم مهم دانست و با اشاره به اینکه برای توسعه پایدار و اشتغال‌زایی باید از نگاه‌ تک بعدی به روستا بپرهیزیم خاطرنشان کرد: بدون شک باید از هرگونه تصمیم و اقدام اجرایی در سطح روستاها که فرهنگ و توسعه روستا را مختل می‌کند جلوگیری شود و لازم است دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *