جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 5108
  • گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود
    گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود

    گذر فرهنگ و هنر در سنندج راه اندازی می شود

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج خبر داد و گفت: در همین راستا تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر داده می شود.
    به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان به همراه شهردار سنندج در راستای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ارتباط با این دیدار گفت: گذر فرهنگ و هنر، خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن، پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آیینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.
    جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه راه اندازی گذر فرهنگ و هنر ظرفیتی برای توسعه اقتصاد هنر است، افزود: گذر فرهنگ و هنر با همکاری شهرداری سنندج، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی اجرا می شود.
    وی از اعطای تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر خبر داد و اضافه کرد: تسهیلات کم بهره تا سقف سه میلیارد ریال به متقاضیان ایجاد کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر داده می شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد، موسسه ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند، حمایت می کند.
    وی تاکید کرد: کتاب فروشی ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری، موزه های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا، کافه های اینترنتی فرهنگی و هنری، کافه موزه های فرهنگی و هنری و کارگاه های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری مشمول حمایت بر اساس ماده یک آیین نامه گذر فرهنگ و هنر است.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای راه اندازی کسب و کار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر سنندج اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها و اهمیتی که گذر فرهنگ و هنر در هویت شهری دارد تلاش می کنیم جاذبه های گردشگری نیز برای این طرح اتخاذ شود تا زمینه توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر نیز عملیاتی شود.
    قلعه شاخانی به پیگیری تسهیلات ویژه برای صاحبان کسب و کار گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ویژه از جمله معافیت مالیاتی، تسهیلات بیمه ای، تمهیدات و امکانات ویژه برای متقاضیان کسب و کار فرهنگی پیگیری می شود.
    ** آغاز مطالعات بازآفرینی سه نقطه از سنندج برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر
    شهردار سنندج نیز در خصوص این دیدار با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر آغاز شده است، افزود: بهره برداری از فاز اول گذر فرهنگ و هنر در سنندج همزمان با سال ۹۸ پیش بینی شده است.
    حشمت اله صیدی با اشاره به ظرفیت های فرهنگ و هنر در استان فرهنگی کردستان اضافه کرد: این استان سرزمین فرهنگ و اصالت است و قابلیت های زیادی در حوزه های موسیقی، گردشگری و هنر دارد.
    وی با بیان اینکه سنندج از قدیم الایام به دارالعلم مشهور بوده است، گفت: با توجه به پتانسیل های فرهنگی و وجود هنرمندان به نام در سنندج، در جلسه های متعددی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مسئولان این وزارتخانه انجام شد زمینه های لازم برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در سنندج پیش بینی و برای آن برنامه ریزی شده است.
    شهردار سنندج از پیش بینی سه نقطه از شهر سنندج برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: مطالعات بازآفرینی پارک شهدا سنندج با هدف احیای این پارک با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.
    صیدی با بیان اینکه بسترسازی لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات فرهنگ و هنر در دستور کار است، یادآور شد: گذر فرهنگ و هنر بستری برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری است



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *