پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 3111
  • اتومبیلهای اجاره ای در جزایر بالریک

    ۱۰۰ درصد اتومبیلهای اجاره ای در جزایر بالریک اسپانیا برقی می شوند

    دولت در جزایر بالریک لایحه قانونی را تهیه کرده که براساس آن شرکتهای اجاره اتومبیل تا سال ۲۰۳۰ باید تمام اتومبیلهای فسیل سوز خود را برقی کنند.

     

    حدود ۹۰،۰۰۰ اتومبیل اجاره ای در طول تابستان در جاده های میروراکا رفت و آمد می کنند- به این میزان تعداد ۳۰،۰۰۰ دستگاه دیگر مربوط به جزایر دیگر را باید اضافه کرد –اجاره این اتومبیل ها برای گردشگران و برخی از مردم محلی، روشی ارزان برای گشت و گذار در منطقه است. رقابت در حوزه اجاره اتومبیل  در این منطقه، بسیار شدید است به طوری که اگر از چند هفته پیش  اتومبیل خود را رزرو کنید، ممکن است یک ماشین کوچک با  اجاره کمتر از ۱۰۰ دلار در هفته (شامل مالیات) نصیبتان شود.

    نتیجه اینکه، جزایر اسپانیا دارای بالاترین تراکم وسایل نقلیه نسبت به سایر نقاط هستند؛ یعنی ۸۵۰ دستگاه برای هر ۱۰۰۰ نفر  ساکن جزیره(این عدد شامل اتومبیلهای ثبت شده در سرزمین اصلی که در جزیره عبور و مرور می کنند نمی شود). در مقایسه، متوسط ​​اتحادیه اروپا ۵۶۳  اتومبیل مسافرتی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ساکن است.

    به گفته مارک پونز، وزیر امور حمل و نقل و زمین جزایر بالریک، ۳۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جزایر ناشی از وسایل نقلیه موتوری است.

    پیش بینی می شود که قانون جدید تا پایان  ماه مارس در دستور کار پارلمان بالریک قرار گیرد تا اینکه جزایر برای سال ۲۰۳۰ میلادی از این حیث کاملاً برقی شوند.

    مترجم: حمیدرضا عبدالهی کارشناس ارشد توسعه اجتماعی

     



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *