جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 2208
  • آموزش

    آموزش مسائل شهری و شهروندی در مدارس ضروری است

    شهردار تبریز با بیان این‌که پرداخت به آموزش مسائل شهری و شهروندی در مدارس ضروری است، گفت: امیدوارم آموزش مسائل شهری در مدارس یکی از مصوبات شورا شود .

    ایرج شهین باهر درپنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که نقش آموزش و پرورش در مباحث آموزش شهری مغفول مانده و سرفصلی مشخص برای آن تعریف نشده است، اظهار کرد: بدین منظور می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش استان چندین ساعت برای آموزش دانش‌آموزان در نظر بگیریم .

    وی با بیان این‌که نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر دانش آموز در تبریز مشغول به تحصیل هستند، افزود: این تعداد شامل قسمت اعظمی از جمعیت شهرمان است و در رویداد «تبریز ۲۰۱۸» می‌توانند نقش موثری ایفا کنند .

    شهردار تبریز با تاکید بر این‌که باید تبریز ۲۰۱۸ و موضوع تبریز شناسی در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود، گفت: پرداخت به بحث‌های شهروندی نیز یکی از سرفصل‌های این آموزش‌ها در مدارس است .

    شهین‌باهر با بیان این‌که اکثر مسائل شهری مانند ترافیک، آلودگی هوا، پسماند و موضوعات شهری با آموزش حل می‌شوند، عنوان کرد: در تمامی حوزه‌ها همواره جای آموزش خالی است، به عنوان مثال در بخش ترافیکی، آموزش فرهنگ ترافیک حائز اهمیت است و تا زمانی که به بحث فرهنگ‌سازی ترافیک ورود نکنیم، نمی‌توانیم معضل ترافیک شهری را در جامعه حل کنیم



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *