چهارشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 6621
  • آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران
    آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران

    آغازمطالعات طرح جامع ۶ شهر استان تهران

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران,  شیدا آدا باقری اظهار داشت: قرارداد طرح بازنگری شهرهای باقرشهر، فیروزکوه، کیلان، آبسرد، شریف آباد و جواد آباد نیز در سال ۹۷ از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای ملی منعقد شده بود.

    وی با اشاره به طرح بازنگری طرح جامع شهر پردیس تصریح کرد: با توجه به انعقاد قرارداد طرح بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر پردیس, معارفه مهندسین مشاور تهیه کننده و مدیریت طرح با حضور شهردار پردیس و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل انجام گرفت.

    وی در ادامه درباره برگزاری جلسه کارشناسی بررسی مغایرتهای اراضی اختصاص یافته به مسکن مهر پردیس گفت: این جلسه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مشاور تهیه کننده طرح، شرکت عمران شهر جدید و معاون و کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری اداره کل در خصوص الحاقات و برررسی مغایرت‌های مربوط به مسکن مهر شهر پردیس در فازهای ۵ ، ۸،۹ ،۱۱ تشکیل و مقرر شد در اسرع وقت مطالعات در این خصوص انجام و جهت ادامه روند تصویب به دبیرخانه کارگروه تخصصی امورزیربنایی و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ ارجاع شود.



    مطلب پیشنهادی

    نقد سیاست مسکن حمایتی

    نقد سیاست مسکن حمایتی

    یاسر امامی/ مدیرعامل شرکت توسعه و عمران بهناد بنا حضور مداوم و موثر شرکت‌های ساختمانی بخش خصوصی می‌تواند راهکار جدی برای تامین مسکن حمایتی و ارزان‌قیمت قلمداد شود. البته این موضوع بار‌‌ها در جلسات وزیر راه و شهرسازی عنوان شده است، اما حضور این بخش نیازمند ارائه معافیت‌‌های مالیاتی و تسهیلات ویژه و خاص است. بسیاری از کشور‌‌های موفق در این حوزه توانسته‌‌اند با راهکار‌‌هایی بخش خصوصی را وارد این فعالیت کنند. به طور مثال کشور ترکیه با ارائه معافیت مالیاتی یک دوره سه یا چهار ساله توانسته در این بخش پیشتاز باشد. البته شرط این معافیت‌‌ها به این گونه است که شرکت‌های بخش خصوصی باید در پروژه‌‌های حمایتی دولت شرکت کنند و تامین مالی دراین حوزه انجام دهند. تجربه به خوبی نشان داده این معافیت‌‌ها می‌تواند انگیزه‌‌ای برای بسیاری از شرکت‌ها قلمداد شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *