یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 8741
  • دلیل توقف اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی چه بود؟
    منتظر فاجعه سازی وزارت کار و برداشت غلطش از راه اندازی یک میلیون شغل باشید

    لزوم تدوین و جانمایی تأسیسات و عوارض زیرسطحی شهر تهران

    افشین حبیب‌زاده در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به لزوم شناسایی و تدوین عوارض زیرسطحی و ضرورت استمرار آن ها گفت: نزدیک به ۱۷ گونه تأسیسات و عوارض زیرسطحی متنوع و گوناگون در سطح شهر تهران شناسایی شده است که بسیاری از آن‌ها فاقد نقشه و جانمایی مشخص هستند.

    وی افزود: قطعا شناسایی و مکان‌یابی آن‌ها هم در ایمنی معابر و هم در مطالعات اولیه و طراحی پروژه‌های شهری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

    وی با اشاره به فروریزش‌های متعدد در سطح شهر تهران به ویژه مناطق قدیمی و مناطقی که خاک بستر مستعد دارند، ادامه داد: این فروریزش‌ها سبب آسیب جدی به زیرساخت‌های شهری و مهمتر از آن آرامش روانی و امنیت شهروندان شده است. در تمامی کشورها با پایش و اسکن مستمر معابر شهری نسبت به شناسایی حفره‌های زیرسطحی اقدام کرده و سپس اقدامات ایمن‌سازی را انجام می‌دهند و به دلیل ماهیت دینامیکی و شکل‌گیری مستمر این حفره‌ها انجام پایش‌های دوره‌ای با فواصل زمانی منظم ضروری است.

    رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شناسایی، نگاشت و نقشه‌برداری فضای زیرسطحی حائز پیچیدگی‌های فناورانه و ماهیت چندرشته‌ای است و رفع چالش‌های آن مستلزم استمرار خط کاری و مطالعات متعدد خواهد بود، افزود: در صورت نیاز به برون‌سپاری این مسئله شهرداری باید دانش و توانایی علمی و فنی کافی برای تعریف و واگذاری، ارزیابی و تحویل‌گیری فعالیت‌های برون‌سپاری شده را داشته باشد که در حال حاضر فاقد چنین توانایی است.

    وی ادامه داد: استفاده از خدمات خارجی به صلاح نمی‌باشد هر چند استفاده بهینه و موثر از این خدمات نیز خود نیازمند آگاهی،‌اشراف بر توانایی‌ها و محدودیت‌های فناوری است. نیاز است در این حوزه مهم و استراتژیک توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و علاوه بر احیای گروه مطالعات زیرسطحی در ساختار سازمان مشاوره فنی و مهندسی نسبت به تقویت و تثبیت آن و توانمندسازی آن بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری خواست طرح شیوه‌نامه جامع شناسایی معارضین زیرسطحی در طرح‌های عمران شهری را تکمیل کند و اگر لازم است با اجرای پروژه‌های تکمیلی نسبت به تدوین شیوه‌نامه جامع پایش و ایمنی معابر شهری به منظور کاربست در معاونت فنی و عمرانی و سایر نهادها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران که با مسئله عوارض زیرسطحی مواجه هستند، اقدام کند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *