دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۵۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 9509
  • گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم
    گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم

    گزارشی از اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم

    «محسن محرری» در یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم که عصر امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، در ارائه گزارشی از کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر استان اظهار داشت: در دوره سوم از سال پنجم هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در این کمسیون عضو هستند.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: از مهرماه سال گذشته تا اسفند ۲۲ جلسه تشکیل شده است و جلساتی داشته ایم که علاوه بر اعضای کمیسیون و با دعوت از افراد و مدیران مرتبط برگزار شده است.

    وی یادآور شد: در کمیسیون یکی لوایحی است که ارائه می‌ شود که در این قسمت، ۳۲ لایحه از طریق شهرداری آمده که ۲۸ مورد تصویب شده و ۴ مورد برگشت خورده است و علاوه بر لوایح، ۲۰۱ مورد نامه وارد دبیرخانه کمیسیون شده و ۸۴ مورد هم ملاقات مردمی داشته ایم.

    محرری با تأکید بر این که به جز توافق نامه ها به برخی دستورات واصله نیز در این کمیسیون رسیدگی شده است، گفت: در کمسیون این دوره در اولین جلسه ۲۰ مورد اولویت ها را مشخض کردیم و به عنوان دستور کار یک ساله به توافق اعضا رساندیم که دستور کار ما عمدتا از همین اولویت ها برداشت می‌ شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در برخی از پروژه ها پیشرفت های خوبی داشته ایم و در برخی موارد به دلیل نوسانات قیمت هایی که بود، به پیشرفت خوبی دست پیدا نکردیم که امیدواریم این مسأله زودتر حل شود.

    وی عنوان کرد: موضوع بعدی مسائل مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد تخلفاتی بود که نگرانی اعضای شورا را ایجاد کرده است و قرار شد جهت وحدت رویه جلسه ای با اعضای این کمسیون و قضات و نمایندگان استانداری برگزار شود، هرچند در بین اعضای شورا به وحدت رویه رسیده ایم ولی هنوز موفق به برگزاری جلسه با قضات و نمایندگان استانداری وجود دارد.

    محرری در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات این کمیسیون در مورد سیما و منظر شهری گفت: در این باره جلساتی با حضور نمایندگان شهرداری قم داشته ایم و امیدواریم این قسمت نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد.

    شبستان



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *