شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 14583
  • سرانجام دوچرخه‌های اشتراکی در تهران
    سرانجام دوچرخه‌های اشتراکی در تهران

    سرانجام دوچرخه‌های اشتراکی در تهران

    به گزارش برزن نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره سرانجام ماجرای مسیرهای دوچرخه و آخرین برنامه شورای ششم درباره دوچرخه‌های اشتراکی اظهار داشت: قرار نیست مسیرهای دوچرخه حذف شود. قبل از دوره پنجم شورا هم به صورت آزمایشی در محله‌هایی مانند نارمک، تهران‌پارس و محدوده بازار به موضوع استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه توجه و برنامه‌هایی اجرایی شد.

    وی افزود: البته در شورای چهارم و مدیریت شهری آن زمان، مسیر جداگانه برای دوچرخه ایجاد نشده بود که بخشی از خیابان گرفته شود و کسی هم نتواند در داخل آن تردد کند.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع توجه مدیریت شهری به مسئله دوچرخه، طرح و برنامه جدیدی نیست. همه می‌توانند در تهران از دوچرخه و یا دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند و مسئله اکنون بر سر مسیرهای دوچرخه است که برخی از آنها اصلا قابل استفاده نیست و فقط سبب کم‌عرض شدن خیابان‌ها و اختلال در مسیر خودرو شده است و گلایه‌های زیادی از شهروندان را به همراه داشته است.

    وی با اشاره به اینکه شورا نظر منفی نسبت به فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی ندارد،‌ خاطرنشان کرد: در بودجه جدید مدیریت شهری قرار نیست بودجه‌ای به مسیرسازی‌های جدید دوچرخه در خیابان‌ها اختصاص داده شود چرا که این مسیرها کارایی نداشته و قابل استفاده نیست.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *