جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 6873
  • نظر وزیر اسبق راه و شهرسازی درباره مولدسازی دارایی‌ها/ نتیجه مدل روسی خصوصی‌سازی چه بود؟
    نظر وزیر اسبق راه و شهرسازی درباره مولدسازی دارایی‌ها/ نتیجه مدل روسی خصوصی‌سازی چه بود؟

    کانون فارغ‌التحصیلان فنی قدیمی‌ترین و بزرگترین کانون مهندسی مردم‌نهاد ایران

    دیروز (۲۴/۵/۱۳۹۸) در اولین نشست دوره‌ی پانزدهم شورای عالی کانون مهندسین فارغ‎التحصیل دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران هیات رئیسه‌ی شورا شورا به شرح زیر انتخاب شدند:

    رییس: دکتر عباس آخوندی

    نایب رییس اول: دکتر محمدکمراه‌ای

    نایب رییس دوم: مهندس حبیب‌الله بیطرف

    منشی: مهندس زینب حاجی‌حسینی

    بی‌گمان، کانون فارغ‌التحصیلان فنی قدیمی‌ترین و بزرگترین کانون مهندسی مردم‌نهاد ایران با بیش از یازده‌هزار عضو در نقاط مختلف جهان است. فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی به‌عنوان اولین مدرسه‌ی مهندسی مدرن ایران و در تراز بین‌المللی در نوسازی و عمران و آبادانی ایران نقشی پیش‌تاز داشته‌اند. البته این نقش محدود به حوزه‌ی مهندسی نبوده، بلکه در حوزه‌ی سیاست، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز مشهود است. از این رو، فارغ‌التحصیلان این دانشکده همواره مفتخر به آموزش دیدن در این مدرسه بوده و هستند و هر جای دنیا باشند، روزگارانی که در نیمکت‌های این دانشکده به دانشجویی مشغول بوده‌اند را از یاد نمی‌برند.

    فعالیت در این کانون هم مایه‌ی مباهات است و هم چالش‌های خود را دارد. وجود مهندسانی از نسل‌های مختلف با سن‌هایی بالاتر از ۹۰ سال تا سن‌های ۲۲ سال، تنوع تجربه‌های زندگی آموزشی و حرفه‌ای، رویکردها و انتظارها را موجب می‌شود. این تنوع هم ثروت بزرگی است و هم دارای ظرفیت‌های تعارض‌های درونی است. ثروت است، به‌شرط آن‌که منجر به گفت‌وگوی بین نسلی شود. مایه‌ی تعارض است، اگر گفت‌وگو صورت نگیرد. این چالشی است که شورای عالی با آن روبه‌رو است و امیدورام که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های ثروت‌آفرین آن استفاده نماییم و تعارض‌های احتمالی را مدیریت کنیم. به هر روی، کانون باید از جمله نهادهای پیش‌تاز در فهم موقعیت روز، تحول‌های فناورانه و رویکرد خلاق به سمت ایجاد فرصت برای نقش‌آفرینی نسل جدید باشد.

    در جلسه دیروز گفت‌وشنیدهای مقدماتی سازنده‌ای در باره راهبرد شورا در این دوره و فعالیت‌های پیشینی که در این باره انجام‌شده صورت‌گرفت. از جمله توجه به دو آرمان پیشبرد مهندسی و توسعه‌ی ملی ایران در کنار توسعه‌ی ارتباط‌ و پیوند درون خانواده بزرگ فارغ‌التحصیلان فنی مورد تاکید قرار گرفت. آرمان‌های کانون که بسیار خوب تنظیم شده‌اند به شرح زیر می‌باشند:

    ۱➖ کانون عموم دانش‌‌آموختگان دانشکده فنی دانشگاه تهران و مرکز ارتباط و پیوند میان آنان با ارائه مناسب‌ترین   برنامه‌های علمی، فرهنگی و رفاهی برای اعضا و خانواده‌هایشان و حمایت مادی و معنوی از دانشکده فنی ، به نحوی که به عنوان مؤثرترین نهاد پشتیبان دانشکده و دانش‌آموختگان آن در جامعه شناخته شود.

    ۲➖ رکن معتبر و پیش‌گام اعتلای حرفه مهندسی وتوسعه نظام‌ها و تشکل‌های مهندسی کشور.

    ۳➖ نهاد کارشناس ، پیشرو و مؤثر و از ارکان برجسته تصمیم‌سازی در فرایند شکوفائی صنعت، اقتصاد و توسعه پایدار کشور به نحوی که در منظر افکار عمومی به ‌عنوان نماینده مترقی جامعه مهندسی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار ‌باشد.

    امیدوارم که کانون فارغ‌التحصیلان فنی به مدد تمام اعضای خود به مثابه‌ی یک نهاد مدنی مستقل از قدرت بتواند نقشی درخور و شأن دانشکده فنی در توسعه‌ی ملی و اعتلای مهندسی ایران داشته باشد.

    عباس آخوندی – ۲۵ مرداد ۹۸



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *