جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 11081
  • موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد
    موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد

    اجرای مصوبه شورا درباره نامگذاری خیابان استاد شجریان/ منتظر پایان کم لطفی رسانه ملی به استاد هستیم

    محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران گفت: در تاریخ هنر ایران، استاد شجریان، شاید بیش از هر هنرمند دیگری، قدر دید و مورد تکریم و تجلیل مردم قرار گرفت و این قدرشناسی در زمان درگذشت ایشان، به اوج رسید و میلیونها تن از شهروندان ایرانی، از روشهای گوناگون مراتب همدردی و تاسف خود را از این فقدان ابراز کردند.

    او افزود: دلیل اصلی این پایگاه عمیق مردمی، بویژه در درون نخبگان جامعه، تاثیر ماندگار استاد شجریان بر حفظ اصالت و ترویج موسیقی و هنر ایرانی بود.

    رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تاثیر استاد شجریان تنها در حوزه آواز منحصر نمی شود و ایشان در ابعاد مختلف موسیقی، از ابداع سازهای جدید تا معرفی موسیقی ایرانی به جهان، نقش بی بدیلی ایفا کردند و با تربیت شاگردانی پرشمار، مکتب شجریان را بعنوان اصیل ترین موسیقی موجود ایرانی بنیان نهادند.

    هاشمی ادامه داد: بروز و ظهور کم نظیر همدردی عمومی نسبت به فقدان استاد شجریان در فضای مجازی، نشان دهنده ظرفیت بالای جامعه برای درک هنر اصیل و متعالی ایرانی – اسلامی است و شاید ابزار دیگری مانند موسیقی اصیل نتواند از ارزشها و میراث فرهنگی ما در برابر پوچ گرایی و سطحی گرایی فرهنگی صیانت کند.

    او گفت: استاد شجریان هنرمندی بود که با آزادگی و عزت نفس، از بسیاری از امکانات وتسهیلات گذشت تا بتواند استقلال و هویت فکری و فرهنگی خود را حفظ کند

    رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همانگونه که بارها عنوان کرد، خود را سیاسی نمی دانست و از حوزه سیاست گریزان بود و جفاست که در حمایت یا مخالفت های سیاسی، این میراث بزرگ فرهنگی و هنری ایران دستاویز قرار گیرد.

    هاشمی ادامه داد: او قاری قرآنی برجسته، خوشنویسی با استعداد، نقاشی خوش ذوق، ساز سازی مبدع بود و آثار ماندگارش در صدا، برای نسل ها میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

    رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از رسانه ملی می خواهیم که به کم لطفی و بی مهری در مورد این هنرمند برجسته خاتمه دهد و با پخش آثار استاد بویژه نوای آسمانی ربنا، که حتی به گواهی صاحب نظران در کشورهای عرب زبان جهان اسلام نیز نظیر این مناجات قرآنی، تاکنون خلق نشده است، تسکینی بر دل دردمند دوستداران ایشان باشد.

    او افزود: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان صورت گرفته است و انشاله به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *