جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۴۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 10937
  • از هشتگ «از تهران بگو» تا معرفی مفاخر و برنامه‌های خانه هنرمندان
    از هشتگ «از تهران بگو» تا معرفی مفاخر و برنامه‌های خانه هنرمندان

    از هشتگ «از تهران بگو» تا معرفی مفاخر و برنامه‌های خانه هنرمندان

    «حجت نظری» با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در مورد هفته تهران اظهار داشت: این جلسه به ریاست حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران و نمایندگانی از بخش‌های مختلف شهرداری تهران و شهرداری مناطق عصر روز گذشته برگزار شد.

    وی با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد تا در برگزاری مراسم‌ها به قرار گرفتن در ماه صفر و اربعین حسینی و نیز شرایط کرونا توجه ویژه شود، گفت: خوشبختانه در برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برنامه‌های پیشنهادی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفت.

    نظری تاکید کرد: در همین راستا نیز بسیاری از اقدامات در بستر فضای مجازی یا فضای باز انجام خواهد شد.

    عضو شورای تهران با تاکید بر اینکه رویکرد امسال در هفته تهران توجه به تمام اقشار جامعه و شهروندان است، گفت: در همین راستا بنا شد تا با دعوت از تمام مردم چه ساکنان تهران و چه ساکنان غیر از تهران بخواهیم تا در فضای مجازی تجربیات خود از تهران با هشتگی به نام #از_تهران_بگو به اشتراک بگذارند تا این موارد در کتابی با مشارکت انجمن تهرانشناسی چاپ شود.

    وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا مفاخر و مشاهیر محلات تهران شناسایی شده و با همکاری سازمان زیباسازی به معرفی این افراد در محلات خود آنها، اقدام شود.

    نظری افزود:  این اقدام علاوه بر اینکه سبب شناخت بیشتر ساکنان محلات تهران از مفاخر محلی می‌شود، بلکه تعلق خاطر به محله را نیز در میان شهروندان افزایش خواهد داد.

    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید برنامه‌ها و رویدادهای هفته تهران مختص اقشاری خاص در شهر شود، گفت: در این جلسه پیشنهاد شد تا فیلم‌ها و آثار تصویری مرتبط با تهران در فضاهای باز به نمایش درآید.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین تورهای تهرانگردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

    نظری ادامه داد: برخی از مناطق و بخش‌های شهرداری پیشنهاداتی درمورد اجرای برنامه‌هایی نظیر پیاده‌روی، حمایت از کافه‌ها، اجرای برنامه در موزه‌ها را داشتند که تاکید شد به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

    وی عنوان کرد: در این هفته خانه هنرمندان نیز برنامه های متنوعی را اجرا خواهد کرد.

    این عضو شورای تهران همچنین از پیگیری برای اکران تصاویری از تهران برروی برخی از بناهای ارزشمند و فضاهای شهری کشورهای خارجی خبر داد و گفت: بنا شد در این خصوص از ظرفیت سفارتخانه‌ها استفاده شده و با همراهی وزارت امور خارجه این اقدام انجام شود که پیگیری های آن در حال انجام است.

    نظری با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در برنامه های تهران اظهار داشت: محتواهای مختلفی در مورد تهران و معرفی تهران نیز در فضای مجازی منتشر می شود و علاوه بر آن مسابقات محلی با جوایزی نظیر بازدید رایگان از برج میلاد در این مدت در برای شهروندان محلات برگزار خواهد شد.

    روز چهاردهم مهرماه به عنوان روز تهران نامگذاری شده است.
    هفته استان تهران از دوزادهم تا ۱۹ تهران برگزار می شود.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *