شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 6304
  • افزایش کیفیت فضاهای شهری از ضروریات توسعه شهری است
    افزایش کیفیت فضاهای شهری از ضروریات توسعه شهری است

    افزایش کیفیت فضاهای شهری از ضروریات توسعه شهری است

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مباحثی در بین مسئولان و برخی دانشگاهیان مبنی بر ساده‌سازی پروژه‌های بزرگ شهری از جمله تقاطع‌های غیر همسطح برای کاهش هزینه های اجرا مطرح شده که در دستورکار شورای پنجم و شهرداری قرار گرفته است و بطور جدی در مدیریت شهری پیگیری می شود.

    حمیدرضا حمیدی اظهار داشت: برخی ساده‌سازی را برابر کاهش کیفیت فضای شهری قلمداد کرده‌اند، حال آنکه جمله سرشناس ” ساده همیشه زیباست” اثبات‌ و بارها از زبان بزرگان علوم زیبایی‌شناسی و حتی معماران بیان‌شده است.

    این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: موضوعی که در این موارد در درجه نخست اهمیت داده می‌شود کارایی ترافیکی، سپس توجیه اقتصادی پروژه در کنار رعایت استانداردهای زیبایی شناسی است.

    وی اضافه کرد: یک تقاطع غیر هم‌سطح نخست باید بتواند اغلب گردش‌های لازم را تامین کرده و گره ترافیکی محل را حل کند و مدیریت شهری نیز توان تأمین مالی پروژه و اتمام آن در زمانبندی لازم را داشته باشد.

    حمیدی افزود: زیبایی یک پل بیشتر از آنکه به معماری پیچیده و بی‌همتای پل پیوسته باشد به ظرافت و سادگی در طراحی و استفاده از مصالح مرغوب و نیز به فضاسازی محوطه و اطراف پل بستگی دارد.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: اگر قرار باشد، زیبایی را در معماری بی‌همتای پل با هزینه اجرای سنگین به وجود بیاوریم هنر نکرده‌ایم و بی تردید این خواست شهروندان هم نیست که هزینه اجرای ۲ پل را در یک پل صرف کنیم، تا فقط زیبایی پل تضمین شود.
    وی یادآوری کرد: بر این اساس باید از تجربه تلخ پل سیدالشهدا که با همین تفکر غلط به مردم شهر تحمیل شد، درس مدیریت را بیاموزیم.

    حمیدی خاطر نشان کرد: کافی است، وقتی گذرمان به شهرهای بزرگ و کشورهای توسعه یافته و یا حتی شهرهای بزرگ ایران از جمله پایتخت افتاد در شکل و شمایل پل‌ها دقت کنیم و استراتژی احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح را مد نظر قرار دهیم.

    شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *