سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 11419
  • انتقال مشاوران املاک به وزارت راه به نفع بازار مسکن
    انتقال مشاوران املاک به وزارت راه به نفع بازار مسکن

    انتقال مشاوران املاک به وزارت راه به نفع بازار مسکن

    تصمیم دولت و شخص رئیس جمهور در انتقال اتحادیه مشاوران املاک از وزارت صنعت ، معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی این روزها در حال نهایی شدن است و به نظر می رسد این اتفاق به زودی صورت بگیرد. وزارت راه و شهرسازی نیز آمادگی این را دارد که این اتحادیه را تحت حمایت خود قرار دهد.
    حال به نظر می رسد این اقدام مثبت با این هدف است که مشاوران املاک از ذیل وزارت صمت به ذیل وزارت راه و شهرسازی منتقل شود تا وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه بتواند سیاست‌گذاری مناسب را در قبال مشاورین املاک اعمال کند. و همانطور که برخی کارشناسان معتقد هستند این انتقال به نفع بازار مسکن و در نهایت مردم خواهد بود.
    مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار هیبنا در پاسخ به این پرسش که آیا انتقال اتحادیه مشاوران املاک به وزارت راه و شهرسازی که مورد تایید رئیس جمهور هم واقع شده به بخش مسکن کمک خواهد کرد؟ گفت: قطعا انتقال مشاوران املاک از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی به نفع بازار مسکن و بخش مسکن خواهد بود. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که این اقدام در حقیقت در راستای نظارت بیشتر بر بازار مسکن است.
    وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات این روزهای شهر جدید پردیس وجود دلالان سرپایی مسکن مهر است افزود: منتقل شدن اتحادیه املاک به وزارت راه و شهرسازی موجب می شود تا ابزار قانونی خوبی را در اختیار شرکت عمران قرار دهند تا با دلالان مسکن مهر راحت تر برخورد شده و نظارت خود را بالا ببریم.
    مدیر عامل شهر جدید پردیس تاکید کرد: اینکه تولید مسکن و متولی بخش مسکن باشیم اما نظارت آن بر عهده نهادی باشد که چندان تخصص و ارتباطی با هم ندارند برای بخش مسکن سودآور نخواهد نبود. به هر صورت ما مطمئن هستیم که با این اقدام، اتفاق خوبی در بازار مسکن و سایر بخش های مسکن رخ خواهد داد.
    هدایت در پاسخ به این پرسش که از وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که برای تکمیل زیربناها و پروژه های مسکن مهر چه خبر؟ آیا روند پرداخت تسهیلات مناسب است؟ اظهار داشت: همکاری خوب و مناسب بانک مسکن باعث شد تا از زمان تصویب پرداخت تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که در اردیبهشت ماه بود تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود و تلاش می کنیم تا پایان امسال نیز مابقی تسهیلات را دریافت کنیم.
    وی ادامه داد: تسهیلات مزبور با پیشرفت فیزیکی به ما پرداخت می شود، اما نکته مهم این است که این تسهیلات که برای زیرساخت های مسکن مهر و آماده سازی واحدهای مسکن مهر است در سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های مسکن مهر کمک زیادی به ما کرد.
    مدیر عامل شهر جدید پردیس خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که تا پایان سال جاری مابقی تسهیلات مسکن مهر را دریافت کنیم. هر چند معتقد هستیم که تمام وعده های داده شده برای افتتاح ها و واگذاری واحدهای مسکن مهر به این دلیل است که اگر منابع داخلی شرکت عمران پردیس و وام مصوب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نبود هیچ کدام از این افتتاح ها رخ نمی داد.
    وی از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در بهمن ماه خبر داد و گفت: با افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر در بهمن ماه سال جاری تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در پردیس به ۷۰ هزار واحد مسکونی می رسد.
    هدایت همچنین گفت: به‌زودی کلنگ بیش از ۲۸ پروژه روبنایی در بخش‌های ورزشی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان در پردیس و با حضور وزیر راه و شهرسازی به زمین می‌خورد.

    منبع:هیبنا



    مطلب پیشنهادی

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    ساخت‌وساز، شاهراه رونق اقتصاد است

    بر طبق طرح جامع مسکن، به‌طور سالانه به یک‌میلیون واحد مسکونی در کل کشور، نیاز است. هدفی که دستیابی به آن نیازمند جدیت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی، رفع موانع و مشکلات کلیدی و ساختاری اقتصاد کشور و درنهایت عزم ملی است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *