جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 12579
  • اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود
    اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود

    بافت شهر سی سخت بهتر از گذشته بازآفرینی می شود/ احداث بیمارستان سی سخت را شخصاً پیگیری می کنم

    “محمد اسلامی” در نشست مدیریت بحران شهرستان دنا، افزود: باید خدا را شاکر باشیم که تلفات انسانی نداشتیم و هموطنان در سلامت به سر می برند.
    وی با اشاره به اینکه موضوع بلایای طبیعی در کشور ما مسئله پرتکراری است، تصریح کرد: باید در هنگام بلایا بتوانیم با انسجام و یکپارچگی و مدیریت و همراه با اقتدار در صحنه حاضر شویم.
    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در این هنگام باید ضمن اقدامات بهنگام و ایجاد آرامش با روحیه دادن به مردم آنها را در مدار زندگی قرار دهیم.
    اسلامی با اشاره به اینکه در این مواقع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نخستین عکس العمل را نشان داده و تماس برقرار می کنند، تاکید کرد: استانداران و فرمانداران طبق ساز و کار اقدامات اولیه را بدون درنگ انجام داده و ضمن رسیدگی به وضعیت مردم نسبت به شناسایی مشکلات و امداد و نجات اقدام می کنند.
    وی بیان کرد: به همت مسئولان، مردم و هلال احمر در زمان لازم و بدون فوت وقت عملیات امداد و نجات انجام شد.
    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رئیس جمهور به بنده دستور دادند به جز وظیفه ساختاری حامل سلام و پیام ایشان به مردم دنا باشم.
    اسلامی تصریح کرد: از انجام ماموریت در جمع مردم نجیب این منطقه خرسند و شاکر هستم این مردم در صحنه مطالبه ای نداشتند و مهم ترین مطالبه آنها جاده یاسوج_ سی سخت بود که عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شود.
    وی بر ضرورت اسکان اضطراری و موقت در سی سخت تاکید و اظهار کرد: این مهم با تکمیل توزیع چادر برای روستاها و باقی مانده در شهر خاتمه پیدا می کند.
    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر کسانی هستند که می خواهند اموال و وسایل خود را جا به جا کنند هزینه برای جابه جایی به مردم در نظر گرفته می شود.
    اسلامی بیان کرد: هزینه ای برای ممیزی نهایی در نظر گرفته شود و ایستگاهی برای اعتراضات مردمی راه اندازی شود.
    وی ادامه داد: هزینه های صدور پروانه رایگان و ۲۰ میلیون تومان برای برخی هزینه ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می شود.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شورای عالی شهرسازی پهنه بندی گسل های کشور را تصویب و ابلاغ کردیم، تصریح کرد: نظام مهندسی موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان است.
    اسلامی اظهار کرد: اگر دیدیم یکسری از خانه ها رو گسل ها قرار دارند بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان این موضوع را مشخص و نسبت به جا به جایی اقدام کنند.
    وی تاکید کرد: در بازسازی توجه شود که خانه ها و مراکز عمومی در روی گسل نباشند.
    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وام بلاعوض براساس برآورد ستاد بحران تدوین و در همین هفته پیش رو مصوبات را ابلاغ می کنیم.
    اسلامی با تاکید بر اینکه ارزیابی و کارها به ترتیب محله بندی آغاز شود، تصریح کرد: آواربرداری خانه ها هر چه زودتر انجام شده وشهرداری نیروی فنی و شهرسازی از سایر شهرداری برای کمک به این منطقه اعزام کنند.
    وی خواستار تسریع در آغاز صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر شد.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجارب گذشته، اظهار کرد: رایزنی های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می شود.
    اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های شهر سی سخت قابلیت گردشگری آن است، تاکید کرد: باید عملیات به سرعت انجام شود تا وضعیت بهتری نسبت به قبل پیدا کند.
    وی ادامه داد: تعدادی از مردم در دیدارها گفتند که از زلزله قبل وام بدهکار هستند اگر مصداق دارد در قالب مصوبه دولت تصمیم گیری خواهد شد.
    وزیر راه و شهرسازی در خصوص مراکز بهداشت و درمان، بیان کرد: برنامه برای احداث بیمارستان را در دستور کار قرار می دهیم و این خواسته مردم را نیز پیگیری می کنم.
    به گزارش ایسنا، اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار مردم هستیم تمام سعی ما و دولت بهبود وضعیت مسکن مردم و بازآفرینی آن است.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *