شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۱۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 13387
  • برندسازی به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند
    برندسازی به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند

    برندسازی به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند

    فرزاد مؤمنی اظهار کرد: نبود توازن در توسعه شهر موجب برهم ریختگی توازن اجتماعی شده و به بروز بحران‌های اجتماعی دامن می‌زند در چنین شهری شهروندان علاوه بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی، دچار فقر کالبدی و هویتی نیز می‌شوند و تمایل به کتمان هویت خود دارند.

    وی افزود: توسعه نامتوازن مناطق و محلات شهر ریشه اقتصادی دارد و می‌توان با استفاده از برندسازی در راستای تعادل منطقه‌ای گام برداشت.

    این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه هر منطقه از شهر ظرفیت‌هایی مختص به خود دارد، تصریح کرد: نیاز است برندها و پتانسیل‌های مناطق مختلف شهر مورد بررسی قرار بگیرد تا هر منطقه جایگاه ویژه خود را پیدا کند و زمینه برای توسعه متوازن شهر فراهم شود.

    وی تاکید کرد: مناطق مختلف شهر ظرفیت‌های متفاوت و گاهاً منحصر به فردی دارند، ممکن است یک منطقه از نظر اجتماعی پتانسیل فوق العاده‌ای داشته باشد و منطقه‌ای دیگر به واسطه وجود بافت تاریخی از منظر گردشگری مستعد تبدیل به یک برند باشد.

    وی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق کم برخوردار می‌تواند به ایجاد توازن در مناطق مختلف و نهایتاً توازن در توسعه شهر کمک کند و به ایجاد تعادل در ساختار اجتماعی، اقتصادی و کالبدی منجر شود.

    این کارشناس شهرسازی گفت: نیاز است مدیریت شهری برای هر منطقه از شهر بنا بر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مختص به خودش برنامه‌ریزی کند و پروژه‌هایی متفاوت از سایر مناطق داشته باشد.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *