جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 9987
  • توجه به حقوق کودکان در توسعه اجتماعی مهمترین رویکرد اداره شهر دوستدار کودک یزد
    توجه به حقوق کودکان در توسعه اجتماعی مهمترین رویکرد اداره شهر دوستدار کودک یزد

    توجه به حقوق کودکان در توسعه اجتماعی مهمترین رویکرد اداره شهر دوستدار کودک یزد

    «فرشته کافی» در جلسه شهر دوستدار کودک که با حضور «مقام کنوانسیون بین المللی حقوق کودک در استان یزد» و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستان برگزار شد، با بیان این که تقویت ارتباطات مستمر بین تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی مرتبط با حقوق کودکان و جلوگیری از هرگونه موازی کاری در این خصوص، از جمله اهداف اداره شهر دوستدار کودک در استان یزد است،‌ اظهار کرد: نهادها و ارگان های فعال در استان یزد باید متناسب با نوع رسالت اجرایی خود پایشی از وضعیت و دورنمای پنج سال آینده خود در حوزه کودکان را تهیه و به منظور جمع بندی و تدوین برنامه جامع به این اداره ارائه دهند.

    وی با اشاره به ضرورت مشارکت و ایجاد هم افزایی مستمر بین تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک در مدیریت شهری، افزود: برای ساخت شهری که متعهد به بهبود زندگی کودکان باشد به مشارکت تمام افراد محلی، ادارات،‌ سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای دولتی نیاز است.

    رئیس اداره شهر دوستدار کودک یزد در ادامه فعالیت و دستاوردهای این حوزه را بازتابی از وضعیت حقوق کودکان در جامعه دانست و بیان کرد: توجه به حقوق کودکان در مدیریت شهری و فرآیند توسعه جوامع مدنی، از جمله مهمترین اهداف اداره شهر دوستدار کودک در یزد جهانی است.

    کافی، تدوین طرح عملیاتی منطبق بر چرخه کل شهر یزد را مستلزم تحلیل وضعیت موجود عنوان کرد و در این خصوص افزود:‌ شناسایی نقاط ضعف‌، قوت و همچنین تهدیدهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای رسیدن به اهداف عالی برشمرد.

    وی، ایجاد ارتباط مستمر و قوی بین ادارات مختلف استان در حوزه کودک و نوجوان را مهمترین مطالبه اداره شهر دوستدار کودک از مدیران اجرایی و نظارتی دانست و بیان کرد:  این ارتباط نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، ‌موازی کاری‌ها،‌ تقویت زیرساخت‌های موجود و تدوین برنامه‌های راهبردی جدی در حوزه کودک و نوجوان استان ایفا می‌کند.

    رئیس اداره شهر دوستدار کودک یزد با بیان این‌که شهرداری خود یک سری اقدامات اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است،‌ تصریح کرد: ساخت اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی و ساخت پارکهایی متناسب با رویکردهای شهر دوستدار کودک،‌ از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت شهری در یزد است.

    وی خاطرنشان کرد:‌ ارائه برنامه‌های پنج ساله توسط دستگاه های مختلف،‌ در حوزه کودک و نوجوان از دیگر الزامات اجرایی برای تدوین برنامه جامع شهر دوستدار کودک است.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *