جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 7822
  • خانه‌سازی
    خانه‌سازی

    سرانه ورزشی به نفع مسکن کنار کشید

    محسن محرمی‌یگانه اظهار کرد: دولت در اولویت نخست، ۱۰ استان را در لیست ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن قرار داده و در مراحل بعدی استان زنجان نیز در لیست ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد و تا پایان امسال این طرح به زنجان می‌رسد.

    وی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند؛ پس از نام‌نویسی به آن‌ها کد رهگیری داده می‌شود و واجد شرایط بودن با نبودن آن‌ها اعلام می‌شود که متأهل بودن، سکونت در شهر مربوطه و عدم دریافت خانه از دولت از شرایط احراز صلاحیت برای استفاده از این طرح است.

    معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های طرح اقدام ملی، به پروژه‌های مشارکتی مربوط می‌شود، ابراز کرد: در این حالت دستگاه‌ها زمین مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار دولت قرار می‌دهند و پروژه از طریق شرکت‌های تعاونی یا انبوه‌سازان اجرا می‌شود.

    معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا پروژه مسکونی تربیت‌بدنی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در زنجان کلنگ‌زنی شد، بیان کرد: این پروژه در محل زمین‌های مازاد اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان اجرا می‌شود که واحدهای آن به ورزشکاران، مدال‌آوران و دیگر واجدان که از طرف ورزش و جوانان معرفی می‌شوند، اعطا می‌شود.

    این مسئول در مورد اینکه این پروژه از سرانه‌های ورزشی بوده و با تغییر کاربری به مسکونی تبدیل شده است، یادآور شد: این زمین با سپری کردن روند قانونی و بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۵ طبق مستندات ارائه شده تغییر کاربری یافته است. در این کمیسیون نمایندگانی از راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، شورای شهر، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، جهادکشاورزی و … حضور دارند و ریاست آن با استاندار است.

    محرمی‌یگانه در مورد تبلیغات فروش آپارتمان‌های طرح اقدام ملی در سایت دیوار، تصریح کرد: ثبت‌نام این طرح هنوز در استان زنجان آغاز نشده و اگر کسانی با انتشار این مطالب قصد سوادگری داشته باشند، از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *