شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 7773
  • شهرداری ها ،عامل هماهنگی و توسعه راهبردی در شهر یادگیرنده
    شهرداری ها ،عامل هماهنگی و توسعه راهبردی در شهر یادگیرنده

    شهرداری ها ،عامل هماهنگی و توسعه راهبردی در شهر یادگیرنده

    به گزارش برزن نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد امروز در جلسه شورای اسلامی شهرشهرداری‌ها ،عامل هماهنگی و توسعه راهبردی در شهر یادگیرنده مشهد با اشاره به پیوستن این کلانشهر به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو افزود: مدارس، دانشگاه و شهرداری‌ها مولفه‌های اصلی شهر یادگیرنده هستند.

    شهناز رمارم افزود: در شهرهای یادگیرنده مدارس برای اندازه گیری عملکردشان توانمند می‌شوند و دانشگاه‌ها می‌توانند شهر را آزمایشگاه تحقیق برای یادگیری ببینند.

    وی گفت: ایجاد یادگیری مادام العمر نیازمند رشد شبکه شهروندان یادگیرنده است و شهرداری باید با ایجاد فرهنگ یادگیری شهروندی، امکان دسترسی به آموزش را برای همه فراهم کند.

    رمارم افزود: شهرداری باید نیازهای یادگیری محلی را از طریق مشارکت شناسایی و برنامه های لازم برای تحقق شهر یادگیرنده را تدوین کند.

    نشان بین‌المللی شهر یادگیرنده از سوی کمیته ملی یونسکو ،نوزدهم مرداد توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تهران به شهرداری مشهد اهدا شد و این شهر به شبکه شهرهای یادگیرنده GNLC پیوست.

    شهرهای یادگیرنده شهرهایی هستند که به طور مؤثر منابع خود را در بخش هایی از قبیل ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باز زنده سازی یادگیری در خانواده ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری مدرن یادگیری، افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش یک فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار می برند.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *