جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 8462
  • مورد عجیب شهرداری خرمشهر / مدیریت شهری به نقطه چالشی رسید
    مورد عجیب شهرداری خرمشهر / مدیریت شهری به نقطه چالشی رسید

    مورد عجیب شهرداری خرمشهر / مدیریت شهری به نقطه چالشی رسید

    داوود دارابی شهردار سابق خرمشهر که از سوی اعضای شورای شهر استیضاح (قانونی یا غیرقانونی) شده بود، چرا بار دیگر به شهرداری خرمشهر بازگشت وقتی شورا با بازگشتش موافق نیست؟ آمده که بماند یا بودنش موقتی است؟ آیا انتخاب شهردار جز به خواست شوراست یا قرار است شهردار شهری را قوه قضائیه انتخاب کند؟ این سؤال‌ها ، سؤال‌های پرتکرار این روزهای خرمشهر است و دامنه آنها از زمانی گسترش یافت که تصویر خودروی شهردار سابق با اسکورت نیروهای انتظامی به‌عنوان ضابطان قضائی وارد ساختمان شهرداری خرمشهر و در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید.
    داود دارابی آذر ۹۶ با کسب پنج رأی موافق از هفت عضو، شهردار خرمشهر شد. دوره‌ای که به‌زعم برخی‌ها دستاوردش اجرایی نشدن پروژه‌ای خاص و حتی متوقف شدن پروژه‌های آغازشده ازجمله پروژه بلوار ساحلی بود که بنا به گفته وی، ردیف اعتباری‌اش حذف‌شده است و در زمان تصدی سمت توسط ساعدی سرپرست فعلی اندکی پیشرفت از خود نشان داد؛ اما اینها دلیل برکناری وی نبودند.
    برخی اعضای شورای شهر خرمشهر عدم سکونت دارابی در خرمشهر را عاملی در برکناری‌اش دانستند و شورا در پی کش‌وقوس‌های فراوان در جلسه‌ای پرحاشیه، با چهار رأی، عدم سکونتش را احراز کرد و عزیز ساعدی را به‌عنوان سرپرست برگزید.
    تصمیمی که در ابتدا با مخالفت سازمان منطقه آزاد اروند مواجه شد. این تصمیم در پی اعتراض‌ها به دیوان عالی عدالت اداری منعکس و حکم به صحت آن داده شد و از آن پس و بعد از پایان یافتن ظاهری ماجرا، انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورا قرار گرفت.
    یک ماه و ۲۰ روز پس از عزل دارابی، در ۲۰ آبان، محمود دلف لویمی با ۶ رأی موافق و یک رأی ممتنع به‌عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شد و به منظور صدور حکم به استانداری خوزستان معرفی شود تا پرونده پرتنش شهرداری خرمشهر بسته شود.
    موسی مطور جزیره ۲۴ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز به کار لویمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. اتفاقی که نیفتاد و تاریخی که هم‌زمانی آن با بارندگی به کمرنگ شدن آن انجامید و حالا و با فروکش آب‌های سطحی و فاضلاب از شهر خبر جدیدی طغیان کرد که حکایت از بازگشت دوباره دارابی داشت.
    خبری که به‌سرعت نقل محافل شد. داود دارابی در پی شکایت و پیگیری‌هایش، به‌حکم دیوان عدالت اداری بازهم شهردار خرمشهر شد. جکمی که رئیس شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعتراض به آن خبر داده بود.
    موسی مطور جزیره با بیان ایرادهای وارد به این حکم از تعیین وکیلی برای رسیدگی به این پرونده در تهران خبر داد و در ادامه از مشخص نبودن موقت یا دائم بودن حکم دیوان اشاره‌کرده بود.
    هم‌زمان با ادامه‌دار بودن این اماواگرها و نارضایتی‌ها، داود دارابی روز گذشته در معیت خودروی نیروی انتظامی وارد ساختمان شهرداری خرمشهر شد تا بازگشت مقتدرانه خود را به صندلی داغ شهرداری خرمشهر اعلام کند.
    خبری که بنا به گفته برخی اعضای شورا با ابلاغ دادستانی انجام‌گرفته و لازم‌الاجرا است. رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر اما در گفت‌وگوی رسانه‌ای به موقت بودن این بازگشت تأکید می‌کند و می‌گوید: حکمی که اکنون توسط دیوان عدالت اداری ابلاغ‌شده، موقت است به این معنا که قطعی نیست و امکان رفتن دارابی وجود دارد.
    موسی مطور جزیره در ادامه می‌گوید: دارابی که اکنون به‌صورت موقت شهردار خرمشهر است باید به‌صورت کامل به مردم خدمت کند، شورا باکسی تعارف ندارد و با کسی نیز عهد اخوت نبسته است و هدف اصلی شهر و مردم است و همه باید خادم مردم باشند.
    بنا به مشاهدات عینی، دارابی چهارشنبه به خرمشهر بازگشت. بازگشتی که هنوز برای خیلی‌ها مشخص نیست تا به کی ادامه داشته باشد و چه سرنوشتی در پی این آمدن بی دعوت انتظار شهری را می‌کشد که هنوز رد خسارت‌های باران اخیر بر چهره آن باقی‌مانده است.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *