شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 10094
  • نبود مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات اصلی در شهرها است
    نبود مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات اصلی در شهرها است

    نبود مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات اصلی در شهرها است

    ایرج شهین باهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار بروجرد گفت: تبریز در سال های اخیر به عنوان تمیزترین شهر کشور و شهر بدون گدا و معتاد متجاهر شناخته شده است.

    او سپس افزود: در کنار این افتخارات مهم، شهرداری تبریز مشکلاتی نیز دارد که می توان به وجود ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۲۴۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین در این شهر اشاره کرد.

    شهردار تبریز با اشاره به قرارگیری این شهر روی گسل اظهار کرد: متاسفانه وقوع زلزله های بزرگ به تعداد ۱۱ بار در طول تاریخ خسارت های بالایی به شهر تبریز وارد کرده و برای همین، مقاوم سازی بافت فرسوده یکی از برنامه های مهم شهرداری تبریز در این دوره است.

    ایرج شهین باهر با بیان اینکه ایجاد محلات امن در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده از رویکردهای اصلی ما در این مناطق است، ادامه داد: برای این منظور پارک های محله ای متعددی در نقاط مختلف شهر احداث می شود.

    او ابراز کرد: سال قبل ۳۰ پارک محله ای احداث شد و امسال نیز تلاش می کنیم ۴۰ پارک در مناطق مختلف شهر احداث کنیم.

    شهردار تبریز به ساخت درجا در مناطق بافت فرسوده تبریز اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از شهر آنکارا و مناطق حاشیه نشین آن داشتیم متوجه شدیم که با ساخت درجا در این شهر موفق شده اند تا حاشیه نشینی را کنترل کرده و خانه های امنی برای مردم حاشیه نشین احداث کنند.

    او افزود: در بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشین تبریز نیز ساخت خانه ها به صورت درجا و جا به جایی مرحله به مرحله انجام می شود؛ به طوری که بعد از خرید و تملک زمین های خالی واحدهای مسکونی استاندارد و مقاوم برای مردم همان منطقه احداث می شود.

    ایرج شهین باهر اظهار داشت: ۲۱۷ واحد مسکونی قبلا برای مردم این مناطق احداث شده بود و هم اکنون نیز ۲۵۰ واحد در حال ساخت است و این روند تداوم دارد.

    شهردار تبریز با تاکید بر اینکه نگاه ویژه ای به بحث بافت فرسوده داریم، ادامه داد: شهرداری تبریز خود وارد موضوع حاشیه نشینی شده است.

    شهردار تبریز با اشاره به نبود مدیریت واحد شهری نیز گفت: نبود مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات اصلی در شهرها است. سهم شهرداری ها از درامد دولت باید مشخص شود چراکه درامد شهرداری ها همیشه از طرف دولت مورد بی توجهی قرار می گیرد.

    او به ساماندهی نیروهای انسانی نیز اشاره داشت و گفت: تلاش می کنیم به شکل قانونی کارکنان شهرداری را ساماندهی کنیم.

    ایرج شهین باهر به رویکرد دیگر مجموعه شهرداری تبریز در مبارزه با فساد اشاره داشت و گفت: مبارزه با فساد یکی از شعارهای شورا و شهرداری در این دوره بوده و با ترک تشریفات تلاش کرده ایم تا بخش قابل توجهی از زمینه های بروز فساد مالی را از بین ببریم که موفق نیز شده ایم و به عنوان مثال هیچ فسادی را در این دوره در حوزه عمرانی نداشتیم.

    مهرتبریز



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *